برتری پیامک صوتی نسبت به سایر روش‌های ارتباط با مشتریان

در این مقاله قصد داریم صرفا یکی از موارد برتری‌ پیامک صوتی نسبت به سایر روشهای متداول ارتباط با مشتریان را برای شما بازگو کنیم. البته تعداد برتری‌ پیامک صوتی نسبت با سایر روشها زیاد است، و مورد گفته شده تنها یکی از مهمترین آنهاست. اما به اجبار و برای جلوگیری از اینکه طول این پست خیلی طولانی شود،در این پست به توضیح یکی از آنها بسنده کردیم و موارد دیگر در سایر پست‌های بلاگ، برایتان ارسال می‌شود.

برتری نخست: برتری پیامک صوتی در ارتباط موثرتر با مخاطبان

مطمئنا مشتریان وفادار سرمایه‌های اصلی هر کسب و کار سابقه‌داری هستند. همیشه نگه داشتن مشتری‌های قدیمی پرسودتر و کم هزینه‌تر از جذب مشتری جدید است. پس عجیب نیست که حفظ ارتباط با آنها برایتان اولویت داشته باشد.

بهتر است برای مشتریان قبلی خود امتیازاتی قائل شوید، مثلا در مناسبت‌های خاص همچون روز تولدشان پیغام غیرتبلیغی برایشان بفرستید تا احساس تعلق به کسب و کار شما پیدا کنند. به طور خلاصه اینکه هوای مناسبت‌هایی که برای مشتریان‌تان مهم است را خیلی داشته باشید.

با اینحال، حتما شما هم دیدید که در روز تولد، سالگرد ازدواج، روز اول سال نو و … قبل از اینکه نزدیکان و خانواده‌تان فرصت کرده باشند که به شما تبریک بگویند، انبوه پیامک‌های تبریک را مثلا از بانک‌ها دریافت کرده‌اید.

پس اینکه شما هم همین کار را کنید زیاد موثر نیست. چون احتمالا مشتری قدیمی‌تان اصلا بخاطر نخواهد آورد که از میان مثلا 50 پیامک دریافتی در این مورد، آیا پیامک شما هم بوده یا خیر.

اینجاست که برتری‌ پیامک صوتی برای ارتباط با مشتریان قبلی نسبت به پیامک عادی خودش را نشان می‌دهد. با ارسال پیغام صوتی به سادگی می‌توانید خود را از سایرین مجزا کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید در یک پیامک صوتی تبریک سال نو یک دقیقه‌ای چیزهایی را بگویید که اگر می‌خواستید در یک پیامک عادی آنها را ارسال کنید لازم بود حداقل 20 پیامک پشت سرهم به مشتری بفرستید!!

ضمنا در پیام صوتی ویژگی های دیگری هم هست که کاملا برتر از پیامک عادی است. استفاده از گویش و لهجه خاص مشتریان برای تبریک گفتن به آنها تنها از طریق پیام صوتی ممکن است.

شاید به نظر برسد که این برتری را می‎‌توانید از طریق تلفن زدن نیز بدست آوردید، اما این کار مطمئنا زمان‌گیرتر و پرهزینه‌ تر از آن است که ارزشش را داشته باشد. بعلاوه برای تلفن زدن باید ساعت مناسبی که مشتری زمان و حوصله اش را دارد پیدا کنید که عملا غیر ممکن است. پس راهکار ممکن و همینطور به صرفه استفاده از برتری پیامک صوتی نسبت به تلفن زدن است.

برتری‌ پیامک صوتی برای ارتباط با مشتریان قبلی

با ارسال پیام صوتی لازم نیست نگران آن باشید که چه زمانی باید به مشتری زنگ بزنم و تبریک بگویم. مشتری خودش زمان مناسب باز کردن و شنیدن پیام صوتی که فرستادید را انتخاب می‌کند. فقط لطفا دقت کنید ساعت 3 بامداد پیغام شما برای مشتری ارسال نشده باشد که نه تنها تاثیر مثبت ندارد که صددرصد تاثیرش بد است.

نگران هزینه بالای این کار نباشید. با خرید سامانه ارسال پیام صوتی از وی پیام، میتوانید ببینید که هزینه ارسال پیام صوتی خیلی کمتر از آن است که قبلا تصورش را داشتید.

ضمنا این تصور که ارسال پیام صوتی کار فنی و پیچیده‌ای است نیز کاملا نادرست است. در پست ” آموزش ارسال پیام صوتی | ارسال پیام صوتی در یک دقیقه! ” می‌توانید ببینید که این کار تا چه حد می‌تواند ساده و آسان باشد. شاید تنها کار کمی مشکل تر نسبت به سایر کارهایی که لازم است در این مورد کنید، مرتب کردن و ساخت محتوای پیام صوتی باشد.

اما اصلا نگران نباشید در این زمینه هم وی پیام در مقاله ” نمونه پیام صوتی|نمونه پیام صوتی | چطور به انواع نمونه پیام صوتی را بدست آوریم ” می‌توانید با ویژگی‌های نمونه های خوب پیام صوتی آَشنا شوید و در مورد محتوای پیغامی که می‌خواهید برای مشتری بفرستید هم ایده بگیرید.

متاسفانه با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه شاهد گسترش انواع و اقسام سؤ استفاده‌ها و کلاهبرداری‌ها با استفاده از دانستن شماره موبایل افراد هستیم. همین موضوع باعث شده که افراد سعی کنند حتی بدون نگاه کردن به محتوای بسیاری از پیامک‌هایی که دریافت می‌کنند آنرا حذف کنند. ضمنا تا حد ممکن کمتر شماره موبایل اصلی خود را در اختیار سایرین قرار دهند و هرکجا که امکانپذیر است صرفا شماره تلفن ثابت خودشان را برای ارتباط در اختیار شرکت‌ها و خدمات‌رسانها قرار دهند.

جالب است که بدانید بر خلاف روش‌ ارسال پیامک که شما حتما نیاز به داشتن شماره موبایل مشتری‌تان دارید تا بتوانید با آنها ارتباط داشته باشید، برای اینکه بتوانید به مشتری خودتان پیغام صوتی مخصوص او را بفرستید نیازی به داشتن شماره موبایل وی نیست. در این مورد هم برتری پیامک صوتی نسبت به روش ارسال پیامک خودنمایی میکند.

برتری پیامک صوتی نسبت به تلفن زدن

می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارسال پیام صوتی به تلفن ثابت،  مقاله ” پیام صوتی به تلفن ثابت | هر آنچه درمورد پیامک صوتی ثابت لازم است بدانید ” در سایت وی پیام  را مطالعه نمایید و با تمام زیر و بم آن آشنا شوید.

تمام چیزهایی که در اینجا برای شما نوشتیم تنها راجع به یکی از برتری پیامک صوتی نسبت به سایر روشهای ارتباط با مخاطبان بود. در مورد سایر برتری‌های پیام صوی و همینطور نحوه استفاده از پیامک صوتی برای اینکه از آن مزایا بتوان استفاده کرد در پست‌های دیگر شرح داده می‌شود.

 

Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو می‌باشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرم‌های ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

2 دیدگاه ها

  1. ف. سایلنت

    من از این پلتفرم پیام صوتی برای ارسال کد احراز هویت استفاده میکنم و خیلی راضیم. به نظرم کلاس خاصی به بیزنس میده.

    پاسخ
  2. احمد ن

    عالی بود.

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.