3 کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها در محرم و صفر

شاید در مورد کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها در محرم و صفر تا کنون مطالب زیادی نوشته نشده باشد. اما کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها در محرم و صفر می‌تواند هم برای برگزارکنندگان و هم برای عزاداران بی‌نظیر باشد.

در ایام عزاداری امام حسین‌(ع) و یارانش در ماه محرم و نیز ایام سوگواری ماه صفر یکی از دغدغه های اغلب برگزارکنندگان مراسم ها در مساجد، هیئات و حسینیه ها نحوه اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در مورد زمان و مکان حضور عزاداران و چگونگی برگزاری این مراسم ها به عموم  است.

راهکار نوین، به صرفه و در عین حال دقیق انجام این مهم استفاده از پیامک صوتی به مخاطبان می‌باشد. این روش علیرغم داشتن کمترین هزینه ارسال پیام صوتی، تاثیرگذاری بالایی می‌تواند داشته باشد. زیرا امکان ارسال پیام صوتی با تم مذهبی برای مخاطبین امکان‌پذیر است.

به این منظور مسئولین برگزاری مراسمات بایستی ابتدا پنل پیامک صوتی را تهیه کنند. در مرحله بعد می‌توان از امکانات ارائه شده توسط سامانه پیامک صوتی به چندین شکل از جمله:

  • تبلیغات
  • اطلاع‌رسانی
  • فراخوان برای جمع‌آوری خیرات

و بسیاری موارد مشابه استفاده نمود.

کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها

کاربرد پیام صوتی در تبلیغات مراسمات مذهبی

متاسفانه در دو سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیاری از مراسمات مذهبی و متعاقب آن هیئت‌ها و تکایا بنا به توصیه مقامات بهداشتی لازم بود که مراسم را با تعداد کمتر و یا یه صورت مجازی برگزار کنند. خوشبختانه با کمتر شدن این مشکل امسال امکان برگزاری مراسم به صورت پررنگ‌تر از دو سال گذشته بوجود آمده است.

اما با توجه به همین موضوع ممکن است افراد از زمان یا مکان برگزاری مراسم عزاداری توسط هیئت‌ها یا حسینه‌های منطقه‌ای که در دو سال اخیر به آنجا نقل مکان کرده‌اند یا در آنجا شاغل هستند، اطلاع دقیقی نداشته باشند.

به این ترتیب لزوم تبلیغات در مورد مراسم عزاداری ایام محرم و صفر که در محل برگزار می‌شود، موضوعی واضح است. تا از این راه عاشقان اهل بیت فرصت حضور در مراسم را پیدا کنند.

و علاوه بر اینکه خودشان از ثواب شرکت در این مراسم بهره‌مند می‌شوند، باعث برگزاری پرشورتر عزاداری‌ها شده و فیوضات معنوی بالاتری نیز شامل حال برگزارکنندگان مراسم گردد.

امروزه قریب به اتفاق مردم دسترسی به موبایل دارند. به همین خاطر سریع‌ترین، راحت‌ترین، ارزان‌ترین و در عین حال موثرترین روش تبلیغات مراسم با کمک پیغامی که به موبایل افراد ارسال می‌شود، است.

چه بهتر که این پیام به صورت صوتی باشد زیرا این پیام صوتی تبلیغاتی میتواند با لهجه و زبان محلی افراد ارسال شود و تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد.

ضمنا می‌توان بخشی از نوحه یا روضه‌ای که در آن مراسم اجرا خواهد شد نیز به عنوان پس زمینه و تم پیامک به صورت صوتی برای مخاطب ارسال شود و تاثیرگذاری آنرا دوچندان کند.

کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها

کاربرد پیام صوتی از لحاظ اطلاع رسانی عزاداری‌ها

در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یارانش و برای سایر بزرگان مذهبی در محرم و صفر مراسم مختلف و در زمان‌ها و موقعیت‌های گوناگون توسط بانیان عزاداری‌ها ترتیب داده می‌شوند. به عنوان مثال، یک حسینه ممکن است در ساعات مختلف مراسمی همچون سینه‌زنی، زنجیرزنی، راه اندازی و حرکت دسته عزاداری و… را در برنامه خود داشته باشد. ضمنا مراسم سخنرانی نیز با حضور سخنرانان مختلف برگزار می‌گردد.

به خاطرسپاری تمام این موارد برای عزاداران ممکن است مساله‌ای دشوار باشد. ولی آنها می‌توانند شماره تماس خود را در اختیار متولیان هیئت قرار دهند.

برگزارکنندگان نیز به سادگی به کمک پیام صوتی امکان اطلاع‌رسانی راجع به نوع، زمان و مکان، و حتی فرد سخنران را برای آنها دارند.

کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها

کاربرد پیام صوتی در فراخوان برای جمع‌آوری خیرات

یکی از سنت‌های پسندیده که به کرات در زمان عزاداری‌های این دو ماه عزیز انجام می‌گیرد، برگزاری مراسم به منظور جمع‌آوری و توزیع خیرات و نیز برگزاری مراسمات در امور خیریه است.

حسینه‌ها با استفاده از این روش می‌توانند در گسترش و ترویج این کار خداپسندانه قدم‌های مستحکمی بردارند.

از جمله اینکه با اطلاع رسانی توسط پیامی که صوتی است و ساده تر منتقل و درک می‌شود، می‌توان خیرین را از نحوه دریافت کمک‌ها و خیرات نقدی و غیرنقدی مطلع کرد. بعلاوه برای شفاف‌سازی بیشتر و بالا بردن اجر معنوی، میتوانند میزان کمک‌های مردمی جمع شده برای موسسات خیریه را به اطلاع عموم رساند.

و با این کار خیرین بیشتری را به حضور در این کار خیر ترغیب نمود.

جدا از این موضوع، بسیاری از افراد در این ماه عزیز اقدام به تهیه و توزیع نذری می‌کنند. ولی گاها نذر یک فرد به گونه‌ای است که با همراهی نذر فرد دیگری برای مصرف کامل می‌شود.

مثلا یک نفر نذر چند کیلو برنج دارد، فرد دیگری گوشت نذر کرده است و فرد دیگری لپه، ادویه و یا حتی فردی نذر خدمت به عنوان آشپز یا امثالهم را در این ایام دارد .

با استفاده از اطلاع‌رسانی موارد مشابه توسط متولیان مراسم‌ها و حسینه‌ها از طریق پیام صوتی، به سادگی می‌توان همه این افراد را با یکدیگر هماهنگ کرد تا مثلا در این مورد غذای نذری کاملی را به دست عزاداران رساند و همگی در اجر و برکت این امر سهیم شوند.

 

سخن آخر

متولیان و برگزار کنندگان هیئت ها و حسینیه ها برای بهره بردن از مزایای ذکر شده در مورد کاربرد پیام صوتی برای عزاداری‌ها در محرم و صفر می‌توانند از سامانه پیام صوتی Vpayam استفاده نمایید.

به این ترتیب بدون نگرانی از مسائل تکنیکی و پیچیده اطلاع‌رسانی به عزاداران به هماهنگی‌های لازم در مورد سایر مسائل مراسمات بپردازند و در عین حال مراسم پرشور با حضور حداکثری را نیز داشته باشند.

به این ترتیب انشالله ثواب دوچندان نزد خدا و شفاعت معصومین به تمام برگزارکنندگان و حاضرین مجالس اعطا شود.

 

Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو می‌باشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرم‌های ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.