اهمیت داشتن OTP صوتی برای کسب و کار شما چیست؟

امروزه استفاده از OTP صوتی برای همه کسب و کارهایی که در ارتباط خود با مشتری نیازمند ارسال مواردی مانند رمز عبور یکبار مصرف هستند، ضرورتی حیاتی است.

سال‌هاست که OTPها ثابت کرده‌اند که به عنوان یک لایه امنیتی مهم هنگام انجام تراکنش‌های آنلاین، به‌ویژه تراکنش‌هایی که به داده‌های کاربر و سایر اطلاعات حساس شما نیاز دارند، بسیار مؤثر هستند.

با استفاده از OTP، کاربران یا مشتریان شما می‌توانند تراکنش‌های خود را به سادگی و با امنیت به گونه‌ای احراز هویت کنند که از آنها در برابر کلاهبرداری و سایر فعالیت‌های مجرمانه در به طور کامل محافظت و کمک کند.

وقتی صحبت از استفاده از OTP به میان می‌آید، به ذهن اکثر افراد گزینه SMS OTP که برای مدت طولانی وجود داشته است و هنوز هم شکل محبوبی برای تحویل OTP است، می‌رسد.

این ابزار به این شکل عمل می‌کند که OTP از طریق پیامک به تلفن کاربر یا مشتری ارسال می شود.

با این حال، راهکار دیگری برای تحویل OTP وجود دارد که همان OTP صوتی است.

OTP صوتی

اجازه دهید به طور مختصر دلایلی را با هم بررسی کنیم که نشان می‌دهد چرا باید OTP صوتی را برای ارائه رمز عبور یکبار مصرف به مشتریان خود ارائه کنید.

یکی از مزایایی که OTP صوتی نسبت به سایر گزینه های تحویل OTP دارد، سریع بودن تحویل است.

کسب‌وکارهایی که از SMS OTP استفاده می‌کنند اغلب با تأخیر در تحویل OTP به مشتری مواجه می‌شوند که اصلی‌ترین دلیل آن برخی مشکلات مربوط به شبکه از جانب ارائه‌دهندگان شبکه موبایل است، مانند ترافیک، قطع سرویس یا وقفه درگاه و اخیرا محدودیت‌های امنیتی اعمال شده بر روی آن‌هاست.

به همین دلیل، کاربرانی که برای احراز هویت تراکنش‌ها به OTP نیاز دارند، ممکن است آنرا به موقع دریافت نکنند و بر اساس حساسیت زمانی این امر، به احتمال زیاد چنین مشتریانی از خدمات شما ناامید شده و حتی ممکن است برای همیشه آنها را از دست بدهید.
خوشبختانه با استفاده از OTP صوتی ، این معضل به طور کامل برطرف می‌شود.

علاوه بر این موضوع بالا، مواردی وجود دارد که شماره تلفن های خاصی به هیچ وجه قادر به دریافت پیامک نیستند. به این موضوع در مقاله ” 7 نکته مهم برای راه اندازی کمپین‌های بازاریابی پیامکی” به طور کامل پرداخته شده است.

یکی از دلایل اصلی این امر، بلاک کردن پیامک‌های انبوه از طرف کاربر موبایل است. شماره تلفن‌هایی که این سرویس را برای خود غیرفعال کرده‌اند، اغلب نمی‌توانند OTP از طریق پیامک را نیز دریافت کند.
باز هم خوشبختانه OTP صوتی تحت تأثیر چنین سیاست‌ها و محدودیت‌هایی قرار نمی‌گیرد.

اجازه دهید به جنبه دیگر OTP پیامکی نیز نگاه بیاندازیم. به نظر شما هنگامی که پیامک ارسالی از طریق SMS OTP به هر دلیلی به دست مشتری نرسد، هزینه‌ای که شما بابت ارسال آن پیامک پرداخت کرده‌اید چه اتفاقی برایش می‌افتد؟ احتمالا درست حدس زده‌اید.
در این حالت شما برای سرویسی که هیچ ارزش افزوده‌ای برای شما به ارمغان نیاورده است هزینه کامل را پرداخت کرده‌اید. فرقی نمی‌کند به چه دلیل این پیامک به دست مشتری نرسیده باشد، خواه مشکل شبکه باشد یا ملاحظات امنیتی، به هرحال برای شما هزینه کامل ارسال پیامک را محاسبه می‌کنند.

OTP صوتی
حسن بزرگ OTP صوتی در این است که شما فقط زمانی صورتحساب مربوط به آن را دریافت خواهید کرد که با شماره مشتری یا کاربر تماس موفق انجام شده باشد و ضمنا مشتری نیز حتما به آن تماس پایخ داده باشد و گذرواژه شنیده باشد.
بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که صرفا برای خدماتی که بدون کم و کاست از آن استفاده کرده‌اید، هزینه می‌پردازید.

در واقع راهکار بهینه و منطقی برای بسیاری از صاحبان کسب و کار که قبلاً OTP پیامکی را در سیستم خود به طور کامل پیاده‌سازی و ادغام کرده‌اند،این است که OTP صوتی را نیز به عنوان جایگزینی در هنگام خرابی یا اختلال در OTP پیامکی در سیستم خود اضافه کنند.
به هر حال، نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که امروزه داشتن OTP صوتی، برای ارائه رمز عبور یکبار مصرف، برای کسب و کار شما ضروری است.

OTP صوتی
می‌توانید همین الان با برای گرفتن مشاوره و راهنمایی در مورد نحوه پیاده‎‌سازی OTP صوتی در سیستم‌های کسب و کار خود با کارشناسان وی پیام که ارائه دهنده برترین سرویس OTP صوتی در ایران است، تماس بگیرید.
کارشناسان خبره ما آمادگی این را دارند که با بررسی تمام جوانب مرتبط با و خاص کسب و کار شما، سرویس OTP صوتی از نوعی که بیشترین کارایی را برای کسب و کارتان داشته باشد به شما پیشنهاد داده و سپس در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پیاده سازی و راه اندازی آن برای شما اقدام کنند.

Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو می‌باشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرم‌های ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.