7 نکته مهم برای راه اندازی کمپین‌های بازاریابی پیامکی

همه کمپین‌های بازاریابی پیامکی، به یک شیوه ایجاد نمی شوند. برخی از شرکت ها هستند که بازاریابی پیامکی را به طور کامل در استراتژی کسب و کار خود ادغام می‌کنند و برخی دیگر آن را به عنوان یک پروژه جانبی می‌بینند

طبق نظرسنجیScanLife  ، 89٪ از مشتریان هنگام خرید از تلفن همراه خود استفاده می کنند. با توجه به این موضوع ، فکر می‌کنید کدام کمپین‌های بازاریابی موفق‌تری خواهند بود؟

در اینجا چند نکته و پیشنهاد در مورد چگونگی به حداکثر رساندن موفقیت در کمپین‌های بازاریابی پیامکی آورده شده است.

 

  1. یک تیم بازاریابی پیامکی ایجاد کنید

کمپین های بازاریابی پیامکی بزرگ، خود به خود موفق نیستند. برای اینکه از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بیشترین بهره را ببرید، به متخصصان ماهر مختلفی نیاز دارید.

ممکن است یک نفر چندین مورد از این نقش‌های زیر را برای شما ایفا کنند، اما قطعا شما به وجود فردی که این موارد را برای‌تان اجرا کند، نیاز دارید:

  • متخصص برنامه بازاریابی پیامکی
  • طراحان خلاق دیجیتال
  • کارشناسان رسانه های اجتماعی
  • متخصص تبلیغات
  • تحلیلگر بودجه موارد مشابه.

این حوزه ها نیاز به هماهنگی دارند و از آنجایی که جدول زمانی ارسال پیامک هر روز باید آپدیت شود، تیم بازاریابی باید بسیار روابط نزدیکی با هم داشته باشند و به طور مکرر در مورد برنامه‌ها، استراتژی‌ها و روش اجرا با هم ارتباط برقرار کند. هرچه تیم پیامک شما کامل‌تر باشد، استراتژی‌های بازاریابی شما موثرتر شده و سود بیشتری بدست خواهید آورد.

کمپین‌های بازاریابی پیامکی

  1. مشتری خود را بشناسید

از یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری – CRM – برای اندازه‌گیری موفقیت پیام‌های خود استفاده کنید.

تاریخچه خرید و جمعیت شناسی مبتنی بر مکان را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید پیام های مناسب را برای مشتریان مناسب ارسال کنید.

اگر یک خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، زمانی که یک جوان بیست ساله در شیراز زندگی می کند، برای فروشگاه خود در مشهد، کوپن تخفیف کرم ضد چروک برای او نفرستید.

مشتریان خود را برای تبلیغات هدفمند تقسیم‌بندی کنید. پیام‌های انبوهی را برای فروش و تبلیغات عمومی ارسال کنید که هر کسی در هر کجا بتواند از آن استفاده کند.

 

  1. پیغامتان را روشن و شفاف بنویسید

در پیامک سریع به اصل مطلب برسید: شما تعداد محدودی کاراکتر برای ارسال دارید. تا می‌توانید پیام را کوتاه کنید. اما مطمئن شوید که پیام واضح و مختصر است و به فارسی ساده نوشته شده است. از ارسال اختصارات، شکلک‌ها و امثال آن خودداری کنید.

در پیام‌هایتان از شیوه پایان باز، مثل فیلم‌های اصغر فرهادی، استفاده نکنید.

نمونه‌ای از پیام های پایان باز پیامی است که مشتریان را به فروش دعوت می کند اما نمی گوید که فروش چه زمانی به پایان می رسد. مشتری نمی‌داند که برای یک روز یا یک ماه است. با دادن تاریخ مشخصی برای پایان فروش یا قرار دادن تاریخ انقضا در یک کوپن، مشتریان به احتمال زیادتری وارد خرید می شوند زیرا اطلاعات و انگیزه کافی به آنها داده اید.

کمپین‌های بازاریابی پیامکی3

  1. از دکمه‌های Call-to-Action استفاده کنید

این دکمه‌ها باعث افزایش تعامل مشتری با متون بازاریابی پیامکی شما می شود. این دقیقاً همان چیزی است که شما از آنها می خواهید. ضمنا برای متن‌هایی که ارسال می‌کنید ارزش قائل شوند، آنها را بخوانید، با آنها تعامل کنید و بر اساس آن‌ها عمل کنید.

در اینجا برخی از روش‌های Call-to-Action خوب آورده شده است:

  • “این متن را نشان دهید.”

درخواست از مشتریان برای نشان دادن متن به منظور کسب تخفیف، راهی روشن و موثر برای جلب مشارکت آنها در تبلیغات شما است. مثال: “این متن را برای گرفتن 50 درصد تخفیف روی شام امشب خود نشان دهید.”

  • “اینجا کلیک کنید.”

گاهی اوقات شما فضای کافی در پیامک خود ندارید تا تمام اطلاعاتی که مشتری شما به آن نیاز دارد را درج کنید. شاید شما میزبان یک رویداد هستید و می خواهید پیوندی به نقشه یا ویدیویی درباره رویداد یا پیوندی به وب سایت خود اضافه کنید که در آن جزئیات بیشتری وجود دارد. در این صورت، دکمه «اینجا را کلیک کنید» پیوندی به جزئیات لازم ارائه می‌دهد.

  • متن منتج به بنده شدن

بسیاری از مشتریان علاقه‌مند کسب یک جایزه یا هدیه از شرکت شما هستند. درخواست از آنها برای ارسال پیامک برای شرکت در مسابقه به افزایش تعامل مشتریان کمک می‌کند. اگر فروشی ندارید یا یک رویداد را میزبانی نمی‌کنید، کمپین های Text-to-Win راهی موثر برای یادآوری وجود شما به مشتریان و ادامه افزایش ترافیک و فروش است.

  • دعوت به رأی دادن

مشتریان را با نظرسنجی‌ها همراه خود کنید تا بدانید شرکت شما از نظر خدمات، کیفیت محصول، قیمت ها و موارد دیگر در حال حاضرچطور عمل می‌کند.

  • “هم اکنون بخرید”
  • این یکی از روش‌های Call-to-Action عالی است. اگر می‌دانید مشتری به‌طور مرتب محصول خاصی را می‌خرد، می‌توانید با دکمه «اکنون بخرید» پیامی برای تبلیغ آن محصول ارسال کنید تا خرید را برای او آسان‌تر کنید.

 

  1. زمان بندی خود را درست انجام دهید

در مورد پیامک همه چیز فوری است. افراد به طور متوسط ​​کمتر از دو دقیقه برای باز کردن پیام ها زمان اختصاص می‌دهند.

پاسخ‌های مشتریان به فروش‌ها، تبلیغات و رویدادهایی که در پیامک تبلیغ می‌شوند، زمانی مؤثر هستند که تکانه‌های لحظه آخری باشند.

اگر جمعه شب رویداد افتتاح فروشگاه دارید، جمعه بعد از ظهر پیام ارسال کنید. اگر در رستوران خود تبلیغی برای شام دارید، آن را در پایان روز کاری ارسال کنید، نه صبح.

و صد البته مراقب باشید با ارسال پیام در صبح خیلی زود یا شب خیلی دیر وقت روی یخ نازک پا نگذارید که نه تنها مشتری را از دست می‌دهید حتی ممکن است او را به دشمن برند خود تبدیل کنید. ساعات قابل قبول برای ارسال پیامک بین 8 صبح تا 9 شب است.

با یافتن بهترین زمان برای ارسال پیام به یک فرد خاص که بر اساس تعاملات قبلی آنها با متن های شما بدست می‌آید، زمان بندی پیامک را بهینه کنید. این موضوع بسیار مهمتر از موضوع ارسال به منطقه خاص و یا جمعیت شناسی است.

کمپین‌های بازاریابی پیامکی4

  1. همه جا باشید

بهترین راه برای جذب مشتریان این است که در هر نقطه تماس به آنها فرصت دسترسی آنها به شما را بدهید:

  • رسانه های اجتماعی.

یک فیلد «شماره موبایل» را به ثبت نام در صفحات رسانه های خود و نیز یک دکمه «شرکت کردن» را در این صفحات اضافه کنید تا مشتریان بتوانند به کمپین پیامکی شما وارد شوند.

  • سایت اینترنتی

اطمینان حاصل کنید که در سایت‌تان اجازه ارسال پیامک به آنها را ازشان دریافت می‌کنید.

  • خبرنامه

سرشماره پیامک خود را در خبرنامه‌تان قابل مشاهده کنید.

  • نقطه فروش

مطمئن شوید که کارمندانتان از مشتریان می‌پرسند که “آیا آن‌ها می‌خواهند شما را دریافت کنند یا خیر”.

کمپین‌های بازاریابی پیامکی2

  1. بر روی بهترین مشتریان خود تمرکز کنید

بهترین مشتریان شما آنهایی هستند که وفادار بوده، به طور مداوم از شما خرید می کنند، به شما بازخورد می‌دهند و برند شما را برای دوستان و خانواده خود تبلیغ می‌کنند.

یک استراتژی هوشمند، شناسایی این حلقه از مشتریان (اینفلوئنسرها) و اختصاص زمان و منابع اضافی به آنها است. آنها برند شما را می‌شناسند و دوست دارند، بنابراین از دانش آنها به نفع خود استفاده کنید و سوالات نظرسنجی عمیق‌تری نسبت به مشتریان انبوه خود برای آن‌ها ارسال کنید.

همچنین، آنها مشتریان VIP شرکت شما هستند، بنابراین با آنها باید به عنوان افراد خیلی مهم برای شرکت خود رفتار کنید. آن‌ها را با پیشنهادات ویژه و مزایای اضافی پاداش دهید و حتی گاهی غافلگیر کنید.

 

Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو می‌باشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرم‌های ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.