متخصصان بازاریابی میگویند: کمپین پیامکی یک تاکتیک مؤثر و در عین حال کم هزینه بین رهبران بازاریابی است. علیرغم دسترسی گسترده و نرخ های بسیار به صرفه، بسیاری از بازاریابها از پیامک برای کمپین های بازاریابی استفاده نمیکنند. فارستر، که کارشناس ارشد بازاریابی در شرکتی بینالمللی است میگوید: «حتی اغلب کسانی که این کار را میکنند، از آن درست استفاده نمیکنند».
در این مطلب چک لیستی 9 تایی برای ارسال پیامکهای مؤثر در کمپین پیامکی آورده شده است.
چک لیست کمپین پیامکی
در ادامه هر چیزی که باید قبل از راه اندازی کمپین پیامکی در نظر داشته باشید آورده شده است. برخی از این موضوعات ممکن است کاملاً تحت کنترل شما باشند، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است به یک سامانه ارسال پیامک قوی نیاز داشته باشند. در هر صورت، با رعایت این نکات به اطمینان از موثر بودن پیامک های تبلیغاتی ارسالی کمک زیادی میکند.
- از یک شریک قوی در خصوص فناوریهای مورد نیاز استفاده کنید
ارائه دهنده فناوری و پیام کوتاه مناسب، می تواند تعیین کننده موفقیت و شکست در یک کمپین پیامکی باشد. مهمترین نکته در این مورد در زیر آورده شده است:
- یک API SMS Gateway قوی انتخاب کنید
SMS Gateway API یک رابط نرمافزاری است که به شما کمک میکند پیامک را با نرمافزار، وبسایت، برنامه جانبی، برنامه تلفن همراه یا CRM ادغام کنید.
از طریق SMS Gateway API، میتوانید به صورت برنامهریزی شده پیامک ارسال کنید و در ضمن از کارآمد، خودکار و بدون خطا بودن عملیات ارتباطی خود، اطمینان حاصل کنید.
بعلاوه قادر به تجزیه و تحلیل پیشرفتهی SMS هاست که برای اندازه گیری بازگشت سرمایه بسیار لاز و مفید است.
اساساً برای ارسال پیامک های مؤثر نیاز به یک SMS Gateway API که بر پایه نوشته شده است، میباشد. بنابراین برای کمپین پیامکی خود حتما، یک SMS Gateway API مناسب را انتخاب کنید و سعی کنید از آن به حداکثر پتانسیل و قابلیتهای آن استفاده کنید.
- تجزیه و تحلیل را برای همه اجزاء کمپین پیامکی خود فعال کنید
از چه راهی میتوانید مطمئن شوید که کمپین پیامکی شما موثر هستند؟ صد البته با آنالیز جنبه های کمپین پیامکی
سامانه ارسال پیامک را به گونهای انتخاب کنید که جزئیات دقیقی مانند نرخ تحویل، نرخ پاسخ، نرخ کلیک، تأخیر، خطاها ودلایل عدم تحویل و موارد دیگر را به شما نشان دهند.
سپس، به طور منظم این معیارها را ارزیابی کنید و کمپین پیامکی را بر اساس آنها بطور داومی بهینهسازی کنید.
- از افراد اجازه بگیرید
اخیرا مقامات نظارتی در مورد هرزنامه و ارتباطات ناخواسته با افراد سختگیرتر شدهاند. برای اینکه کمپین پیامکی شما موثر واقع شود، باید با قوانین محلی و ملی مطابقت داشته باشند. برخی از قوانین مهمی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:
- برند خود را در پیامک های خود منعکس کنید
هر ارتباطی به نحوه درک مشتری از برند شما کمک می کند. بنابراین، مطمئن شوید که در کمپین پیامکی شما پیامک شما منعکس کننده برند شما هستند.
پیش از این موردلازم است که نام تجاری پرمحتوا و با معنی را که به روشنی بیانگر نحوه عملیات ضما باشد انتخاب کرده باشید.
- به طور منظم پایگاه داده خود را به روزرسانی و پاکسازی کنید
احتمالا بسیاری از مشتریان شما شمارههای خود را تغییر میدهند ، و به دلایل متعددی ممکن است علاقه خود را به محصول شما از دست دهند یا بخواهند اشتراک خود را لغو کنند – خیلی چیزها در طول زمان میتوانند تغییر کنند. بنابراین برای اینکه کمپین پیامکی شما موثر واقع شوند، باید با مخاطبان مناسب ارتباط برقرار کنید.
لازمه این امر این است که به طور مرتب پایگاه داده خود را تمیز کنید و آنهایی را که در لیست «تماس نگیرید» یا افرادی کهً اشتراک خود را لغو کرده اند را از این لیست حذف کنید.
بعلاوه حذف افرادی که برای مدت طولانی با پیامهای شما ارتباط برقرار نکردهاند، میتواند کمک کننده باشد.
- همیشه به آنها اجازه انصراف دهید
وقتی مشتریان نمی توانند انصراف دهند، احتمالاً شما را بلاک می کنند. این می تواند برای برند شما و به طور کلی اعتبار شماره پیامک مورد استفاده در کمپین پیامکی شما مخرب باشد.
پس بهتر است، همیشه به مخاطبین کمپین پیامکی اجازه دهید یک راه آسان و فوری برای انصراف از دریافت پیامکهای آتی از طرف شما دسترسی داشته باشد.
ساده ترین راه این است که مشتریان بتوانند با ارسال یک کلمه خاص یا کد مخصوصی از کمپین پیامکی شما خارج شوند. ارائه دهندگان سامانه ارسال پیام کوتاه خوب به شما این امکان را میدهند که این فرآیند را برای کمپین پیامکی به صورت خودکار و اتوماتیک درآوردی.
- پیامهای خود را به گونهای تدوین کنید که مخاطب را میخکوب کند
به این منظور در ادامه چند نکته برای عالی کردن متون شما آورده شده است:
- پیام های خود را در کمپین پیامکی کوتاه و ساده نگه دارید
یک پیام کوتاه استاندارد می تواند شامل حروف الفبا، اعداد، کاراکترهای خاص و حتی ایموجی باشد اما همانطور که از نام آن مشخص است باید کوتاه باشد.
اگر پیام شما از محدودیت تعداد کلمات یک پیامک بیشتر شود، به صورت چندقسمتی تحویل داده می شود. این یک موضوع ممکن است وجه خوبی برای شما در برابر خواننده ایجاد نکند.
برای مؤثر بودن، پیام خود را کوتاه اما دقیق و پر محتوا نگه دارید.
- از زبان قدرتمند استفاده کنید
اغلب مشتریان وقت و یا حوصله خواندن پیام های مفصل در کمپین پیامکی را ندارند. آنها به زحمت یکی دو ثانیه را صرف خواندن پیامک میکنند. بنابراین، لازم است در همان زمان کوتاه آنها را جذب کنید. پس لازم است از زبان قدرتمند در کمپین پیامکی خود استفاده کنید
پیام خود را با عباراتی که جلب توجه میکنند مانند “کفش مورد علاقه شما موجود شد” شروع کنید.
ضمنا پیامک خود را از طریق لینک call to action ساده مانند بازدید از وب سایت، دانلود یک برنامه، استفاده از کد کوپن و امثال آنها پایان دهید.
بعلاوه در صورت امکان با استفاده از نام مشتری در پیام شخصیسازی کنید. البته مراقب باشید زیادهروی نکنید. به عنوان مثال استفاده از نام کوچک با توجه به فرهنگ ما در پیامکهای کمپین پیامکی جالب نیست.
- تا جایی که ممکن است ارسال پیامک را هدفمند کنید
مشتری شما می تواند یک مرد 60 ساله باشد یا یک دختر 15 ساله. بنابراین، ارسال یک پیام یکسان در کمپین پیامکی ، برای هر دو آنها احتمالا هر دوی آنها را جذب نخواهد کرد.
لازم است پایگاه داده مشتریان خود را بر اساس جمعیت شناسی، علایق، تعاملات گذشته با نام تجاری خود و غیره تقسیمبندی کنید.
سپس، بر اساس آنچه در مورد مشتری خود میدانید، پیامهای متناسبسازی شدهای را برای آنها ارسال کنید که مرتبط و قابل استفاده برای آن مشتری باشد.
- شناخت ارزش پیشنهادی
هیچ کس پیامک بیهوده را دوست ندارد. برای اینکه کمپین پیامکی شما موثر باشند، باید به نوعی ارزش به مشتری پیشنهاد دهید.
چه در حال به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد فروش آتی، ارسال وضعیت تحویل یک بسته، یا ارائه کد تخفیف، یا… باشید، هر پیامکی که ارسال میکنید باید زندگی مشتریان خود را حتی به مقدار ناچیز بهبود بخشد.
قبل از طراحی یک کمپین پیامکی، از خود بپرسید: این کمپین پیامکی چه ارزشی برای زندگی مشتری دارد؟ آیا برای او نیز چیز خاصی پیشنهاد میدهد؟
- زمان درست را تعیین کنید
همیشه برای هرچیزی زمان مناسب آن وجود دارد – پیامکهای کمپین پیامکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
به عنوان مثال، یک پیام یادآوری برای قرار ملاقات حضوری باید از قبل ارسال شود تا مشتری برنامه ریزی کند. یک اطلاعیه در مورد فروش باید به موقع ارسال شود تا مشتری بتواند روی لینک کلیک کرده و بلافاصله وارد شود.
هنگام ارسال پیامک در کمپین پیامکی، زمان را عاقلانه انتخاب کنید. ارسال پیغام تبریک سالروز ازدواج ساعت 3 بامداد نه تنها برای مشتری خوشآیند نیست، بلکه احتمال زیادی دارد باعث بلاک شدن شماره کمپین پیامکی شما توسط مشتری نیز شود.
جمع بندی
برای اینکه یک کمپین پیامکی موثر باشد، به عوامل مختلفی نیاز دارید تا فناوری، استراتژی برند، پیام رسانی و موارد دیگر را به صورت یکپارچه ارائه دهد. نکته جالب توجه این است که کمپین پیامکی هرچقدر هم کامل و موثر باشد، چون پیامک عادی صدا ندارد تاثیرگذاری آن محدود شده است.
ما در ویپیام این مشکل را برای شما به طور کامل رفع کردهایم.با استفاده از سامانه ارسال پیامک صوتی ویپیام شما در کمپین پیامکی خود یک SMS Gateway API دارید که علاوه بر ویژگیهای امنیتی پیشرفته، قابلیتهای اتوماسیون داخلی و داشبوردهای تحلیلی پیشرفته، صدای برند شما را نیز به مشتریانتان میرساند.
Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو میباشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرمهای ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.
0 دیدگاه