اهمیت احراز هویت صوتی در کسب وکارها | کدام برندها از این قابلیت استفاده می‌کنند؟

سیستم احراز هویت صوتی، نوع جدیدی از تکنولوژی است که اشخاص را با صدایشان شناسایی میکند.

کسب و کارهای مختلفی در زمان ورود کاربران، صدای آنها را ضبط کرده و برای احراز هویت صوتی از آن استفاده میکنند. این سیستم تنها به میکروفون از سمت مشتری نیاز دارد که میتوان گفت همه کاربران از این ابزار برخوردار هستند، پس اجرای آن برای همه کسب و کارها میسر است.

نحوه کارکرد احراز هویت صوتی

کاربرد دیگری که این سیستم احراز هویت صوتی دارد این است که هنگام ورود کاربران به وب سایت، رمزهای یکبار مصرف صوتی را به صورت پیام صوتی برای آنها ارسال میکند که البته این سرویس فقط برای مشتریانی استفاده میشود که شماره تماسشان را برای دریافت تماس به شرکت یا کمپانی مورد نظر میدهند.

 

آیا احراز هویت صوتی باعث پیشرفت در کسب و کار میشود؟

پیشبینی میشود که تا سال 2025، بازار احراز هویت صوتی به پیشرفت 31.82 میلیارد دلار برسد!

از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی تا حد زیادی باعث بهبود روند زندگی میشود، فناوری احراز هویت صوتی هم یکی از مواردی است که باید به رشد بیشتر آن کمک کرد؛ چرا که پتانسیل زیادی برای کمک به پیشرفت کسب وکارها دارد.

این فناوری، نوعی نرمافزار کامپیوتری یا دستگاه سخت افزاری است که توانایی دریافت، تفسیر و درک صدا و اجرای دستورات را دارد.

رشد بازار و کسب و کارها بستگی به میزان استفاده آنها از تکنولوژی دارد که امروزه با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای خرید دستگاه های هوشمند، نیاز آنها به ایمنی و امنیت داده های شخصی افزایش پیدا میکند؛ بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت صوتی افزایش مییابد.

این سیستم به ویژه برای بانکداری و صنعت خودرو کاربرد بسیار بالایی دارد.

اهمیت احراز هویت صوتی

مارکتینگ در هر برند جز اصلی‌ترین پایه‌های کسب‌وکار می‌باشد که بیشترین فعالیت آن در بخش بازاریابی و تبلیغات است. تاثیر بازاریابی و تبلیغات در کسب‌وکارها بسیار تاثیرگذار بوده اما به شرطی که به درستی و با تکنیک‌های خاص و به موقع پیاده‌سازی و اجرا شود. شما باید تعامل خود را در بحث مارکتینگ، با کاربران کسب‌وکار خود به خوبی حفظ کنید. مشتریان باید شمارا به عنوان یک برند همراه به یاد آورند. در این صورت کسب‌وکار موفقی خواهید داشت که فروش و درامد بسیار قابل قبولی دارد.

احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی در کسب‌وکارهایی که محصولی برای ارائه در وبسایت و اپلیکیشن دارند، اهمیت زیادی دارد. روش‌های احراز هویت مشتریان هم بسیار می‌باشد که یکی از آن‌ها از طریق پیامک صوتی می‌باشد. در واقع پیامک صوتی، از جدیدترین راهکارها برای حفظ این تعامل مهم با مشتری می‌باشد. قاعدتا توضیح دادن پیامی به مشتری از طریق صدا بسیار راحت‌تر از توضیح همان پیام در قالب متن می‌باشد. علاوه بر این پیام صوتی تاثیرگذاری بیشتری تا متن دارد چرا که صدای شما در گوش مخاطب می‌ماند و به آن فکر می‌کند.

اما احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی به این صورت است که مشتری در وبسایت و اپلیکیشن شما موقع ثبت‌نام شماره تلفنی وارد می‌کند و یک کد تایید جهت احراز هویت او به آن شماره ارسال می‌شود. همانطور که گفتیم اهمیت احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی در کسب‌وکارها بسیار زیاد می‌باشد. وقتی می‌گوییم این کد با پیامک صوتی به او ارسال می‌گردد منظور این است که گوشی او زنگ می‌خورد و کد تایید برای او خوانده می‌شود. مشتری بعد از تماس باید آن کد تایید را در وبسایت یا اپلیکیشن شما که در حال ثبت‌نام در آن بوده‌است، وارد کند. به این شکل هویت او توسط پیامک صوتی مورد تایید قرار می‌گیرد.

کدام برندهای مطرح دنیا از احراز هویت صوتی استفاده میکنند؟

  • Nuance Communication

Nuance Communication که در سال 2001 تأسیس شد، محصولات تشخیص گفتار و هوش مصنوعی را ارائه می دهد که براساس احراز هویت صوتی بر روی سرور تعبیه شده اند.

از جمله آن‌ها میتوان سیستم های هدایت تماس تلفنی و خدمات فهرست تلفن خودکار را نام برد.

این شرکت مستقر در ماساچوست، با کمک احراز هویت صوتی باعث میشود تا مصرف کنندگان به طور مداوم تجربهای عالی از خدمات داشته باشند. 

این شرکت در 75 درصد از ثروت 100 شرکت مختلف و حدود هزاران سازمان مربوط به  بهداشت و درمان، شریک است!

 

  • Google LLC

شرکت گوگل آلفابت در سال 1998 تاسیس شد. گوگل خدمات مختلفی از موتورهای جستجو، محاسبات ابری، فناوری‌های تبلیغات آنلاین و سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه را ارائه می‌دهد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا یک پیشگام جهانی در ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت است. 

در حال حاضر، این شرکت، برای همه کاربران حین ورود، احراز هویت صوتی دارد. این سرویس برای تبدیل گفتار به متن، با استفاده از یک API مجهز به فناوری هوش مصنوعی گوگل، گفتار را به طور دقیق به متن تبدیل می‌کند.

 گوگل دارای شبکهای قوی با 70 دفتر متفاوت در 50 کشور جهان است.

 

  • Amazon

آمازون که در واشنگتن مستقر است در سال 1994 تاسیس شد. این شرکت از طریق سه بخش اصلی یعنی آمریکای شمالی، بخش های بین المللی و سرویس وب آمازون، در خرده فروشی محصولات مصرفی و اشتراک آنها فعالیت می کند.

 آمازون دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، محاسبات ابری، لوازم الکترونیکی مصرفی و تجارت الکترونیک است و بر دنیای دیجیتال تمرکز دارد. آمازون نیز امکان احراز هویت صوتی را برای کاربران فراهم می کند.

  • شرکت اپل

کمپانی اپل یک شرکت مستقر در کالیفرنیا است که در بخش‌هایی مانند تولید، بازاریابی و فروش تلفن‌های همراه، دستگاه‌های رسانه‌ای و رایانه به مصرف‌کنندگان، در سراسر جهان فعالیت می‌کند. اپل در سال 1977 تاسیس شد. این شرکت محصولات و خدمات خود را بیشتر از طریق نیروی فروش مستقیم، از طریق فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی، از طریق شرکت‌های مخابراتی و فروشندگان شخص ثالث به فروش می‌رساند.

کمپانی اپل از جمله کسب و کارهایی است که با احراز هویت صوتی به رشد و پیشرفت خود کمک کرده است.

از دیگرکمپانیهای معروف دنیا که به احراز هویت صوتی مجهز هستند، میتوان به مجموعههای زیر اشاره کرد:

  • آی بی ام
  • مایکروسافت
  • آگنیتیو
  • Verint
  • iFLYTEK
  • بایدو

استفاده کمپانی اپل از سیستم احراز هویت صوتی

شما هم میتوانید با فعال کردن سیستم احراز هویت صوتی، به رشد و پیشرفت کسب و کارتان کمک کنید.

در این زمینه میتوانید روی کمک وی پیام حساب ویژه باز کنید و فروش انفجاری داشته باشید.

 

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.