آیا از در نظر گرفتن روند بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ در سال 2023 سرگیجه گرفتهاید؟ نگران نباشید شما تنها نیستید.
اغلب این احساس میشود که این همه تغییر در بازاریابی بازاریابی دیجیتال یک شبه بوجود میآید. اما موضوع چیز دیگری است.
به عنوان مثال به راحتی میتوان متوجه شد که بازاریابی دیجیتالی در سال 2023 متفاوت از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ سال 2022 است. شما در دنیای دائماً در حال تغییر بازاریابی دیجیتالی زندگی و احتمالا کار میکنید. پس باید بدانید که در آینده احتمالا چه تغییری در شغل شما بخاطر روند دیجیتال مارکتینگ به وجود میآید.
برای با دانستن هفت روند بازاریابی دیجیتالی که برای عقب نماندن از دنیای درحال تغییر و بازاریابی دیجیتالی در نتیجه حفظ کسب و کار و مشتریان خود، ادامه مطلب را بخوانید:
- همه چیز را ساده نگه دارید
برای جلب توجه مردم به کسب و کار خود مجبور نیستید از خی پیچیده باشید. وقتی صحبت از متمایز شدن از رقبا میشود، الزاما انجام کارهای پرهزینه، پیچیده و یا فوقالعاده بهترین شیوه نیست.
مثلا مقدار محتوایی که هر روز به ایمیل، اینترنت و گوشی هوشمند مردم شما سرازیر میشود، فکر کنید.آیا واقعا درصد بالایی از آنها موفق به جلب توجه مشتریانشان هستند یا اینکه حتی بدن دیده شدن فقط در سطل زباله الکترونیکی آنها با هم رقابت می کنند؟
چرا؟ چون اغلب آنها به بیش از حد اطلاعات برای مردم ارسال میکنند. مشتری که نیاز به خرید یک بسته دستمال کاغذی ساده دارد، احتمال کمی دارد که علاقهمند دانستن در مورد تکنولوژی دستگاه تشخیص نانوذرات شما برای بالا بردن کیفیت تیشو مصرفی شما در پروسه تولید دارد.
اما چگونه از این موضوع در کسب و کار خود اجتناب کنید؟ در بازاریابی محتوایی خود کیفیت را فدای کمیت نکنید.
ابتدا به دقت بررسی کنید که مهمترین چیزی که مشتریان شما باید بدانند چیست و سادهترین روشی که میتوانید آن اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارید کدام است
با این دانش، میتوانید یک طرح بازاریابی دیجیتالی ایجاد کنید که نیازها و خواستههای آنها را با استفاده از روشهای ساده اما کارآمد، با بالاترین بازدهی برطرف کند.
- بازاریابی دیجیتال را تعاملی کنید
امروزه مشتریان شما بیش از هر زمان دیگری می خواهند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. در طول عصر رسانه های اجتماعی، سطح تعامل مشتری با کسب و کار تغییر کرده است.
مشتریان می خواهند به جای خواندن یک متن سنتی، بخشی از خدمات را قبل از اینکه پول عزیزشان را خرج کنند، تجربه کنند. این را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه میتوانید محتوای بازاریابی خود را برای دمیدن روح رابطه با مشتریانتان تکامل دهید.
نظرسنجیها، پرسشنامهها، آزمونها، ابزارهای تعاملی، واقعیت مجازی همگی ویژگیهایی هستند که میتوانند افراد را به فرآیند تجربه خدمات یا محصولات کسبوکارتان وارد کنند.
به مشتریان خود اجازه دهید در زمان مناسب، بهترین پاسخ را برای سوالاتشان از طریق محتوای بازاریابی دیجیتالی شما بیابند. به عبارت دیگر کنترل مشتریان کنترل کنید که چگونگی و زمان تعامل با شما را به آنها بسپارید. اینگونه محتواهای تعاملی مشتریان را کاملا درگیر کسب و کار شما میکنند.
- هرچه دیداریتر بهتر
اصل و شالوده روندهای بازاریابی دیجیتال، نیاز به فراگیر و همه جانبه بودن است. همانطور که جهان به سمت یکپارچه شدن حرکت می کند، محتوا، مواد بازاریابی، گرافیک و طراحی وب سایت شما نیز باید تغییر کند.
مشتریان در حین خواندن ایمیلهای شما یا پیمایش وب سایت شما، انتظار دارند خود را فقط غرق در کلمات نبینند. فیلم، عکس، موشن گرافیک و… امثال آنها به شرط مرتبط بودن لازم است.
واقعیت این است که روند زندگی افراد به گونهای شده است که مجبورند اطلاعات را با سرعت بیشتری نسبت به قبل دریافت و تجزیه تحلیل کنند. و این وظیفه شماست که با روشهای مناسب حداکثر اطلاعاتی که میخواهید مشتری در مورد محصول یا خدمات شما بداند را در حداقل زمان ممکن برای آنها ارائه دهید.
گاهی اوقات حتی به نظر میرسد حتی اگر خدابیامرز فردوسی اکنون در بین ما بود بجای نوشتن هزار بیت شعر برای روایت شاهنامه آنرا به صورت کتاب صوتی منتشر میکرد تا مخطب راحتتر و سریعتر به منظور محتوای آن دسترسی پیدا کند.
- تجربه خرید بدون تلاش زیاد
برای ایجاد یک تجربه مشتری با کیفیت بالا، ایجاد محتوای بازاریابی یکپارچه یک امر ضروری است. وقتی مشتری سایت شما را پیمایش می کند، وبلاگ یا ایمیلی میخواند، تبلیغی را میبیند یا ابزارهای تعاملی را بررسی میکند، این محتوای بازاریابی باید خرید از شما را برای او آسانتر کند.
پیوندها یا دکمههایی را در سراسر محتوای بازاریابی خود برای محصولات و خدمات خود اضافه کنید که مستقیم مشتری را به جایی که میخواهد ببرد. انجام این کار به یک مشتری بالقوه اجازه می دهد تا با کلیک ساده، از خواندن یک پست وبلاگ به افزودن محصولات به سبد خرید سفر کند.
- حفظ حریم خصوصی را در اولویت قرار دهید
هنگام ایجاد برنامه بازاریابی دیجیتالی شرکت خود، حواستان باشد که باید برای مشتریان بالقوه خود اعتماد ایجاد کنید.
هم حفظ حریم خصوصی و هم امنیت برای کسب اعتماد در بین مخاطبان بسیار مهم است. مشتریان شما این حق را دارند که بدانند کجا، چه زمانی و چگونه از اطلاعاتی که از آنها در اختیار دارید استفاده میکنند.
دادههای شخصی یک شخص در فضای مجازی شامل اطلاعات تماس، اطلاعات شناسایی مانند تاریخ تولد یا شماره ملی، اطلاعات مالی و ردیابی وب و مانند آنها است.
مسئولیت محافظت از اطلاعات مصرف کننده و ارائه دستورالعمل های مربوط به استفاده از داده های شخصی بر عهده شماست.
اینکه این موضوع را در قراردادهای استفاده خود بگنجانید دیگر کافی نیست. باید سعی کنید به نحوی تضمینهای لازم در این موارد را برای مشتری ارائه دهید.
- روی واقعیت مجازی و بخصوص متاورس حساب ویژهای باز کنید
اگرچه واقعیت متاورس سالهاست وجود داشته است، اما زمانی که فیسبوک نام شرکت مادر خود را به متا تغییر داد، سطح جدیدی به خود گرفت.
متاورس یک دنیای مجازی است که در آن افراد می توانند به هم متصل شوند. از طریق واقعیت افزوده AR یا واقعیت مجازی VR، مصرفکنندگان آواتارهای هولوگرافیک ایجاد میکنند که در یک دنیای سهبعدی وجود دارند، جایی که میتوانند در کار و بازی با هم تعامل داشته باشند.
در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود با ایجاد دنیای مجازی برای تعامل مشتریان با شما، برند شما، آگاهی نسبت به برند شما و نیز پیدا شدن مشتریان جدید به سرعت زیادی توسعه مییابد.
- از رمزارزها و توکن های غیرقابل تعویض-NFT– چشمپوشی نکنید
NFT ها اغلب با ارز دیجیتال خریداری می شوند. توضیح جزئیات آن خارج از محدوده این مطلب است. اما چشمپوشی از آنها به عنوان یکی از موثرترین روند بازاریابی دیجیتالی در سال 2023 میتواند گناه نابخشودنی فرض شود.
اما چرا اینها برای دیجیتال مارکتینگ شما مهم است؟ NFTها، به مشتریان شما مدرک دیجیتالی ارتباط با تجارت شما را ارائه میدهند. نمونه هایی از این روابط عبارتند از مالکیت یک محصول، حضور در رویدادها یا مشارکت در تجارب تجاری شما.
روندهای بازاریابی دیجیتالی برای رشد کسب و کار شما
استراتژی بازاریابی دیجیتالی کسب و کار شما باید به روز و تازه باقی بماند. برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان و متمایز شدن در میان رقبا، باید از این روندهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. روی بازاریابی دیجیتالی خود سرمایه گذاری کنید و رشد کسب و کار خود را به عنوان پاسخ مشاهده کنید.
اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر یا یافتن یک راهکارهای موثر درمورد هستید، به شما تبریک میگویم. ما در تلیرکو هستیم تا به شما کمک کنیم با امکانات درست کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید.
همین امروز با ما تماس بگیرید و به ما کمک کنید تا ابزار لازم را برای اجرای مناسب استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و مخاطبانتان به شما ارائه دهیم.
Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو میباشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرمهای ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.
0 دیدگاه