چگونه 1 استراتژی پیام تبلیغاتی درست را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

شاید شما با خود فکر کنید که تعیین استراتژی پیام تبلیغاتی یا ارسال پیام تبلیغاتی یک پروسه ساده است. پروسه ای که در طی آن شما چند ساعت فکر می کنید و در نهایت با ایده های فوق العاده ای رو به رو می شوید. متاسفانه واقعیت طور دیگری است. مشخص کردن استراتژی پیامک تبلیغاتی خیلی سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد. عوامل و فاکتور های زیادی هستند که می توانند بر روی استراتژی پیام تبلیغاتی کسب و کار شما تاثیر گذار باشند.

استراتژی پیام تبلیغاتی
استراتژی پیام تبلیغاتی

دلایل اهمیت پروسه انتخاب استراتژی پیام تبلیغاتی

فرایند مربوط به توسعه پیام در جهت معرفی برند می تواند اهمیت فوق العاده زیادی داشته باشد. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین دلایل اهمیت استراتژی پیام تبلیغاتی را مشاهده کنید.

  • این پروسه شما را مجبور می کند تا با استفاده از تحقیق های خاص، جامعه هدف خود را بررسی کنید.
  • این پروسه شما را مجبور می کند تا به صورت نزدیک مشکلات کاربران را بررسی کنید و برای حل آنها راه حل پیدا کنید.
  • در پروسه انتخاب پیام تبلیغاتی شما به صورت مستقیم تمایزات واقعی برند را مورد بررسی قرار می دهید.
  • برای انتخاب استراتژی پیام تبلیغاتی شما تلاش می کنید تا متوجه شوید که چگونه خدمات یا محصولات شما بر روی مشتریان تاثیر گذار هستند.

در انتخاب استراتژی ارسال پیام تبلیغاتی شما باید به صورت مستقیم بر روی برند خود تمرکز کنید. برند شما چه چیزی است و چه کاری را انجام می دهد؟ پیام شما هم باید بر روی مشتریان تمرکز داشته باشد و هم بر روی خود برند.

بازتاب ارزش و هدف شرکت در انتخاب استراتژی پیام تبلیغاتی

برای انتخاب استراتژی پیام تبلیغاتی درست، شما باید بتوانید به خوبی شرکت و هدف شرکت را به مشتریان نشان دهید. بهترین استراتژی های تبلیغاتی هدف شرکت را به صورت خلاصه و ساده بیان می کنند. علاوه بر این، ارزش های یک شرکت و دلایل تمایز آن می توانند خیلی راحت مشتری را قانع کنند. پس بهتر است که در ابتدا اهداف و ارزش های شرکت را بررسی کنید و مطمئن شوید که استراتژی پیام تبلیغاتی شما به صورت مستقیم آن موارد را نشان می دهد.

بررسی بازار هدف برای انتخاب بهترین پیام

یک استراتژی پیام تبلیغاتی خوب نه تنها باید بر روی اهداف شرکت شما تمرکز داشته باشد، بلکه باید حاوی اطلاعات مفیدی از بازار هدف نیز باشد. هنگامی که شما مخاطبین خود را به صورت کامل بشناسید، ایده های جالبی را برای طراحی پیام های تبلیغاتی دریافت می کنید. برای شروع بهتر است که بر روی مشتریان فعلی خود تمرکز داشته باشید و سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آنها چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند؟
  • اصلا چرا آنها از شما خرید می کنند؟

با اینکه شما نمی توانید یک پیام را برای همه افراد شخصی سازی کنید ولی، بررسی دقیق بازار هدف می تواند باعث شود تا شما به راحتی بر روی تعداد زیادی از مشتریان تاثیر بگذارید. شما می توانید استراتژی های معروف جهان را بررسی کنید و از آنها ایده بگیرید.

بررسی مشکلات مشتریان برای انتخاب استراتژی پیام صوتی

مشتریانی که از شما خرید می کنند یا جامعه هدفی که شما به دنبال تاثیر گذاری بر روی آنها هستید چه مشکلی دارند؟ چه چیزی آنها را در شب بیدار نگه می دارد؟ هدف ایجاد استراتژی پیام تبلیغاتی معرفی شما به عنوان راه حل است.

اگر شما با مشکل به خوبی آشنا نباشید، نمی توانید به درستی راه حلی را طراحی نمایید. اکثر اوقات چیز هایی که مشتریان می خواهند، نیاز دارند و دوست دارند خیلی ساده هستند. شما باید مطمئن شوید که استراتژی پیام صوتی شما مشتریان را متقاعد می کند که شما با مشکل آشنا هستید، راه حل را می دانید و یک مسیر روشن را برای رسیدن به راه حل طراحی کرده اید.


استراتژی پیام تبلیغاتی

البته، شما باید با زبان مشتریان سخن بگویید. آنها باید متقاعد شوند که شما دوست آنها هستید. در طراحی پیام های تبلیغاتی استفاده از کلمات سنگین و پیچیده تخصصی کار راحتی است. استفاده از این کلمات باعث می شود تا پیام شما حسی نداشته باشد. در نتیجه این پروسه پیام شما غیر واقعی به نظر رسیده و کاربر هم با آن ارتباط برقرار نمی کند.

برای انتخاب بهترین استراتژی پیامک تبلیغاتی، شما باید کلمات خود را تا حد ممکن ساده انتخاب کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بیش از اندازه موارد تخصصی را در پیام های خود قرار دهید. ساخت یک پیام تبلیغاتی نباید با هدف نشان دادن تخصص صورت گیرد! شما باید بتوانید یک رابطه دوستانه با مشتریان برقرار کنید.

 

Vpayam سامانه تعاملی پیام صوتی، یکی از محصولات شرکت دانش بنیان تلیرکو می‌باشد. جهت اطلاع از سایر پلتفرم‌های ارتباطی تلیرکو به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

1 دیدگاه

  1. س. مانیا

    دقیقا اکثر مشکلات ناکارامدی تبلیغات و هدررفتن بودجه به دلیل نداشتن استراتژی تبلیغات درسته. ممنون از مقاله کاربردی تون.

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.