Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.

صفرتاصد ارسال پیامک صوتی | هزینه ارسال پیامک صوتی، کاربرد و مزایا

ضرورت استفاده از خدمات پیامک صوتی

ارتباط صوتی در دنیای امروز جزو جذاب ترین روش های ارتباط با مخاطبین و مشتریان کسب و کارها می باشد. سامانه راهکارهای صوتی پارسیپ سعی نموده است با آماده سازی امکانات زیرساختی و با کمک پلتفرم قدرتمند خود، حداکثر امکانات ممکن در ایران را برای کسب و کارها و شرکت های برنامه نویسی و سازمانها فراهم آورد. برآورده نمودن این این دسته از نیازها بر روی یک پلتفرم تحت وب مزایای بسیار زیادی را برای کسب و کارها و سازمانها فراهم می آورد.

راهکارهای سازمانی وی‌پیام

پلتفرم ارسال پیامک صوتی وی‌پیام با جدا سازی امکانات IVR و VMS برای هر شماره مستقیم، امکان مدیریت مجموعه ای از دفاتر یا زیرشماره ها را برای سازمان ایجاد می نماید. هر کدام از زیرشماره های رنج اصلی می توانند در پنل کاربری خود از همه امکانات IVRو VMS استفاده نمایند.

سازمانهایی که زیرساخت مخابراتی با سرشماره 8-4 یا 8-5 با هر تعداد کانال تماس همزمان در اختیار دارند می توانند با استفاده از این پلتفرم حداکثر استفاده را از این زیرساخت برده و بر کارکرد زیرمجموعه ی خود مدیریت کامل داشته باشند.

در سامانه ارسال پیامک صوتی وی‌پیام، می توان تعداد تماس همزمان ورودی و خروجی هر کاربر زیرمجموعه را مشخص نموده به نحوی که هر کاربر بیشتر از آن تعداد مشخص، کانال مشغول نکند.

در این پلتفرم می توان کمپین های پیام صوتی تعاملی ایجاد نمود. در این کمپین ها سامانه به مخاطبین کمپین تماس گرفته، فایل صوتی تعیین شده پخش می گردد، بعد از آن مخاطب می تواند با انتخاب کلید1 وارد درختواره سرویس تعریف شده بر روی شماره کاربر شود.

در تعریف درختواره هر زیرشماره می توان از نوع گره انتقال تماس استفاده نمود، در این حالت می توان تماس ورودی را به یک شماره موبایل یا ثابت و یا داخلی که بر روی پلتفرم رجیستر شده است منتقل نمود.

برای هر یک از انواع تماس های ورودی و خروجی به موبایل و ثابت درون استانی و برون استانی میتوان تعرفه بر اساس پالس 30 ثانیه ای یا ثانیه ای تعریف نمود و هزینه کارکرد هر شماره از اعتبار پنل کاربر کسر گردد. مدیر سامانه می تواند این تراکنش ها را مشاهده و مدیریت نماید.

در تعریف درختواره هر زیرشماره میتوان به راحتی فایل های صوتی را بارگذاری و در گره های درختواره استفاده نمود.

مدل همکاری

هونام تجارت پارس در حال حاضر تنها ارائه کننده پلتفرم مدیریت زیرساخت‌های مخابراتی برای سازمان ها و کسب و کارها به صورت PaaS می باشد. هونام تجارت می تواند پلتفرم پارسیپ را بر روی سرور و زیرساخت های داخلی سازمانها نصب و راه اندازی نماید. علاوه بر این، سرویس ابری پارسیپ بر روی آدرس vpayam.ir قابل دسترس می باشد.

پیامک صوتی چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

صدا و تصویر تاثیر بسیار زیادی بر روی فرد می‌گذارند و بهتر اعتماد او را جلب می‌کنند. از این رو پیامک صوتی یک ابزار بسیار مفید برای تبلیغات و ارتباطات شخص به حساب می‌آید.

امروزه تلفن‌های همراه به یکی از لوازم همیشه همراه و ضروری افراد تبدیل شده‌اند. آنها بیشتر کارهای خود را از طریق همین گوشی‌های موبایل انجام می‌دهند. همین امر موجب شده که کسب و کارها و برندهای بسیاری از این ماجرا نهایت استفاده را ببرند. بسیاری از آنها به منظور تبلیغات خود از این وسیله استفاده می‌کنند و به طرایق مختلف خودشان را از این طریق به مخاطب معرفی می‌کنند. این گوشی‌های موبایل تا جایی پیشرفت کرده‌اند که حتی دیگر متن نیز جذابیت خود را از دست داده و جای آن را صدا و تصویر گرفته است. 

به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به معرفی کامل پیام صوتی پرداخته و مزایای آن را بررسی کنیم. پس ما همراه باشید تا پاسخ دقیق‌تر و کامل‌تری برای سوال‌های پیام صوتی چیست و VMS چیست پیدا کنیم.

پیامک صوتی کاربردهای بسیاری دارد.

مزایای پیامک صوتی چیست؟

ارسال پیامک صوتی به لیست مسدودی

حتما تا به حال شده است که آنقدر پیامک‌های متنی تبلیغاتی دریافت کرده‌ باشید که کلافه شده و اقدام به مسدود کردن شماره‌های تبلیغاتی کرده‌اید. اگر به عنوان یک برند و کسب و کار این مطلب را می‌خوانید، پس باید بدانید که این مسئله بسیار برای شما مضر است. اما نگران نباشید، پیام‌های صوتی این قابلیت را دارند که برای افرادی که در لیست سیاهشان هستید نیز ارسال شوند. اما دقت داشته باشید که در زمان ارسال پیامک صوتی انبوه، دفعات ارسال آنها در روز و حتی هفته زیاد نباشد، زیرا تاثیر پیام‌های صوتی بیشتر از پیام‌های متنی است. در ضمن ارسال پیام صوتی از ایرانسل و سایر اپراتورها نیز کاملا ممکن است. 

7 1 1024x569 1

  • در نظر گرفتن منطقه در رشد کسب و کار

ایران کشوری است که در آن اقوام بسیار زیادی وجود دارند و هر یک گویش و لهجه خاص خود را دارند. معاشرت و صحبت با این اقوام به لهجه و گویش خودشان باعث می‌شود تا سریع‌تر ارتباط برقرار کرده و اعتماد کنند. از این رو می‌توانید از پیام‌های صوتی به منظور ارسال پیام و یا تبلیغاتی با لهجه و گویش هر قوم استفاده کنید، تا راحت‌تر ارتباط برقرار کنید.

شما در پیام‌های صوتی این برتری را دارید که از قدرت صدا و لحن استفاده کنید. گاها بیان یک جمله کوتاه و ساده با یک لحن و صدای زیبا می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر از یک متن طولانی باشد. از این رو حتما در هنگام ارسال پیامک صوتی به صدا و لحن خود توجه کنید و اگر قصد استفاده تبلیغاتی از این نوع پیام‌ها را دارید، حتما از افرادی در این زمینه استفاده کنید که صدا و لحن قوی و زیبایی داشته باشند. 

  • هزینه و اتلاف زمان را کمتر میکند

یکی دیگر از مزیت‌های پیام صوتی این است که مانند پیامک‌های متنی در انتظار نمانده و از زنگ تلفن برای اعلام اعلان خود استفاده می‌کند. همچنین از طریق این پیام‌ها می‌توانید به راحتی منظور خود را انتقال داده و از بدفهمی جملات خود و ایجاد سوء تفاهم جلوگیری کنید. به علاوه از آنجایی که هزینه تبلیغات رادیویی و تلویزیونی بسیار بالا است، می‌توانید از پیام‌های صوتی به جای آنها استفاده کنید و هزینه کمتری بپردازید.

پیامک صوتی چه کاربردهایی دارد؟

این پیام‌ها تنها برای تبلیغات نبوده و در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز کاربرد دارند. چه به عنوان یک برند و یا یک شخص، می‌توانید از این ابزار به منظور ارسال پیام‌های تبریک و تهنیت در مناسبت‌های خاص، به مخاطبین خود استفاده کنید. همچنین برای مخاطبینی که سواد کافی برای مطالعه متن ارسالی شما ندارند، و یا مشکل دیگری داشته باشند، ارسال پیام صوتی به جای پیامک متنی می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر باشد. 

OTP صوتی | مزایای ارسال رمز یکبار مصرف صوتی برای کسب و کار

امروزه اکثر کارهایی که ما انجام می‌دهیم به نوعی به اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری متصل می‌باشد. در واقع تمام کار‌های ما متکی به این شبکه‌ها است. شما برای هر یک از کار‌هایی که امنیت در آن‌ها حرف اول را می‌زند، احتیاج به رمز عبور دارید. مانند استفاده از تلفن همراه، دسترسی به ایمیل‌ها و یا حتی دسترسی به کامپیوتر شخصی.

رمز‌ها و یا به اصطلاح پسورد‌هایی که ما برای دسترسی به موبایل و یا حساب خودمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم دو نوع هستند. پسورد‌ها و رمز‌های یکبار مصرف یا OTP صوتی.

OTP صوتی به چه رمزی گفته می شود؟

این روش که چند سالی می‌شود در اکثر کشور‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از روش‌های محافظت از اطلاعات مهم و یا خصوصی می‌باشد. به وسیله این روش از رمزگذاری، امکان سرقت اطلاعات به حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. رمز عبور در این روش به صورت رمزنگاری شده تولید می‌شود و فقط یکبار برای ورود شما به حسابتان کاربرد دارد. بعد از آن باطل و فاقد اعتبار می‌شود.

یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از این مدل رمزها، این است که حتی با دانستن پسورد اصلی نیز نمی‌توان به حساب دسترسی داشت. وب سرویس OTP در سامانه پیام صوتی می تواند امنیت بالاتری را در مراحل ثبت نام در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف برای شما فراهم کند.

6 1 1 1024x569 1

رمز یکبار مصرف چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر یکی از استفاده‌های OTP صوتی، استفاده از آن در کسب و کار و یا فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد. مطمئنان تا کنون توجه کرده اید که بعد از ثبت نام در یک سایت و یا یک اپلیکیشن، هنگامی که شماره تلفن اختصاصی همراه خود را وارد کرده اید، برایتان یک کد ارسال می‌شود.

ارسال کد OTP صوتی به تلفن همراه شما به این معنی است که شما شماره درست را در کادر وارد کرده اید و با وارد کردن کد می توانید ثبت نام را کامل کنید. این کد همان رمز عبور یکبار مصرف است که مشخص می‌کند آیا شماره ای که وارد کرده اید حقیقی است یا خیر. برای این کار هنگامی که شما شماره تلفن خود را وارد می‌کنید، از طریق سیستم، کدی برای شما اختصاص داده می‌شود. این کد به شماره شما ارسال می شود و تنها وقتی که شما آن کد را در کادر وارد کنید، ثبت نام تکمیل می‌شود.

مزایای به کارگیری پنلIVR و ارسال پیام صوتی در کسب و کارها اطلاعات بیشتری در اختیار شما خواهد گذاشت.

بازیابی رمز عبور با استفاده از OTP صوتی

با استفاده از وب سرویس OTP در سامانه پیام صوتی می توانید رمز عبور خود را نیز بازیابی کنید. هنگامی که شما رمز عبور خود را فراموش کرده اید، در قسمت بازیابی رمز عبور، شماره موبایل خود را وارد کرده و برای شما کد یکبار مصرف ارسال می‌شود. با کمک این کد می‌توانید به راحتی رمز خود را تغییر دهید.

6 2 1 1024x569 1

رمز یکبار مصرف صوتی 

رمز یکبار مصرف صوتی نیز دقیقا به همان صورت رمزهای OTP عمل می‌کند و تنها تفاوتی که دارد، صوتی بودن آن است. در برخی از موارد شاید از لحاظ امنیتی نتوان از رمزهای متنی مانند OTP متنی استفاده کرد. در این جور مواقع از سرویس عددخوان و OTP صوتی استفاده میشود. در روش صوتی به جای ارسال شدن متن حاوی رمز یکبار مصرف، این رمز از طریق تماس تلفنی به شما اطلاع رسانی می شود.

روش صوتی امنیت بسیار بالاتری نسبت به روش متنی دارد. از این رو اکثر وبسایت‌ها از این روش برای ثبت نام ها و همچنین هویت سنجی کاربران خود استفاده می‌کنند. البته نا گفته نماند که بسیاری از اپلیکیشن ها، هر دو روش را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند و کاربران می‌توانند به انتخاب خودشان یکی از این روش‌ها را انتخاب کنند.

اھمیت احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی در وبسایت و اپلیکیشن با پارسیپ

احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی یکی از قابلیت‌های مهم سامانه پیامک صوتی پارسیب می‌باشد. این ویژگی در بسیاری از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع پیام صوتی از جدیدترین روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی می‌باشد.

اھمیت احراز ھویت مشتریان در وبسایت و اپلیکیشن با سامانه ارسال پیامک صوتی پارسیپ

مارکتینگ در هر برند جز اصلی‌ترین پایه‌های کسب‌وکار می‌باشد که بیشترین فعالیت آن در بخش بازاریابی و تبلیغات است. تاثیر بازاریابی و تبلیغات در کسب‌وکارها بسیار تاثیرگذار بوده اما به شرطی که به درستی و با تکنیک‌های خاص و به موقع پیاده‌سازی و اجرا شود. شما باید تعامل خود را در بحث مارکتینگ، با کاربران کسب‌وکار خود به خوبی حفظ کنید. مشتریان باید شمارا به عنوان یک برند همراه به یاد آورند. در این صورت کسب‌وکار موفقی خواهید داشت که فروش و درامد بسیار قابل قبولی دارد.

احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی در کسب‌وکارهایی که محصولی برای ارائه در وبسایت و اپلیکیشن دارند، اهمیت زیادی دارد. روش‌های احراز هویت مشتریان هم بسیار می‌باشد که یکی از آن‌ها از طریق پیامک صوتی می‌باشد. در واقع پیامک صوتی، از جدیدترین راهکارها برای حفظ این تعامل مهم با مشتری می‌باشد. قاعدتا توضیح دادن پیامی به مشتری از طریق صدا بسیار راحت‌تر از توضیح همان پیام در قالب متن می‌باشد. علاوه بر این پیام صوتی تاثیرگذاری بیشتری تا متن دارد چرا که صدای شما در گوش مخاطب می‌ماند و به آن فکر می‌کند.

اهمیت احراز هویت از طریق پیامک صوتی پارسیب

اما احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی به این صورت است که مشتری در وبسایت و اپلیکیشن شما موقع ثبت‌نام شماره تلفنی وارد می‌کند و یک کد تایید جهت احراز هویت او به آن شماره ارسال می‌شود. همانطور که گفتیم اهمیت احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی در کسب‌وکارها بسیار زیاد می‌باشد. وقتی می‌گوییم این کد با پیامک صوتی به او ارسال می‌گردد منظور این است که گوشی او زنگ می‌خورد و کد تایید برای او خوانده می‌شود. مشتری بعد از تماس باید آن کد تایید را در وبسایت یا اپلیکیشن شما که در حال ثبت‌نام در آن بوده‌است، وارد کند. به این شکل هویت او توسط پیامک صوتی مورد تایید قرار می‌گیرد. 

انواع روش‌های ارسال پیامک صوتی

روش اول ارسال پیام صوتی یک طرفه به صورت انبوه می‌باشد. در این صورت شما ابتدا یک فایل صوتی را با ضبط کننده گوشی همراه خود یا در یک استودیو ضبط می‌کنید. در ادامه با مشتریان مورد نظر کمپین تماس گرفته می‌شود و فایل صوتی ضبط شده‌ی شما برای آن‌ھا پخش می‌شود. 

نوع بعدی ارسال پیام صوتی تعاملی است که تقریبا مانند روش انبوه می‌باشد. اما تفاوت این است که پس از تماس با مخاطب‌های کمپین و پخش فایل صوتی، مخاطب امکان این را دارد که عددی را در صفحه کلید گوشی وارد کند. مثلا اگر عدد یک را وارد کند به یک درختواره فعال بر روی سرشماره وارد می‌شود. این روش معمولا برای ایجاد نظرسنجی‌ صوتی و مسابقه‌ھا مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد.

5 2 1024x569 1

از دیگر سرویس‌های پارسیب می‌توان به ایجاد درختواره بر روی شماره‌ھای اختصاصی با امکانات پخش فایل، فراخوانی وب سرویس، ارسال پیامک، صندوق پیام و انتقال تماس به موبایل و ثابت اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها یکی از سرویس‌های مهم آن‌ها ثبت تماس از دست رفته می‌باشد که بسیار کاربردی است. به این صورت که در این سرویس مخاطبین می‌توانند با سرشماره مورد نظر تماس بگیرند و بدون اینکه تماس آن‌ھا پاسخ داده شود، یک تماس از دست رفته از آن‌ھا ثبت می‌شود. 

کاربرد این سرویس را می‌توان در رای گیری‌ھا دید. همچنین در تماس مجدد یا تماس برگشتی با تماس‌ھای از دست رفته، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

آیا مزایای به کارگیری پنل IVR و پیام صوتی در کسب و کارها را می‌دانید؟

مزیت‌های احراز ھویت مشتری با پیامک صوتی

  • باعث کاهش هزینه‌های ارسال پیامک‌های متنی می‌شود.
  • ربات بودن فرد خیلی راحت تشخیص داده می‌شود.
  • افراد نابینا می‌توانند از VMS – پیامک صوتی برای احراز هویت به جای پیامک متنی استفاده کنند.
  • اطمینان از درست بودن کد تایید از طریق پیامک صوتی ایجاد می‌شود.

با تفاوت انواع شماره‌های تلفن اختصاصی در ارسال پیام صوتی آشنا شوید

در زمان خرید یک سیم‌کارت تلفن همراه، به فرد یک شماره انحصاری تعلق می‌گیرد که برای برقراری ارتباط با او منحصراً باید با آن شماره تماس گرفته شود. این مسیر اختصاصی همان شماره‌های تلفن اختصاصی نامیده می‌شوند و تمامی افرادی که تمایل به استفاده از این سیستم را دارند باید حداقل یکی از شماره‌های اختصاصی را برای ارسالی‌ها و دریافتی‌های خود داشته باشند. در ارسال پیام صوتی نیز همین روند ادامه پیدا می‌کند.

شماره تلفن‌های اختصاصی در ایران انواع متفاوتی دارد، از شماره‌های 3 رقمی، 4 رقمی و شماره‌های 8 رقمی با پیش شماره کد استان گرفته تا شماره‌های موبایل و شماره‌های مجازی و شماره‌های تول فری که بسیار رایج شده‌اند. همه شماره تلفن‌های اختصاصی که در پنل تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرند و با سرشماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000 و سرشماره تلفن ثابت مانند 021 (پیش شماره تهران) ارائه می‌شوند.

شماره تلفن اختصاصی رند و غیر رند

خطوط تلفن و شماره تلفن اختصاصی رند با درجه و اسامی متخلفی در بازار موجود هستند. شماره‌های تلفن اختصاصی رند انواع متفاوتی دارد به طوری که مرغوبیت و قیمت هرکدام نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشند. شماره تلفن‌ اختصاصی غیر رند از مرغوبیت و قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

از انواع شماره ‌ها رند می‌توان به؛ رند آینه ای (شماره‌هایی هستند که دست کم 4 رقم آن‌ها به صورت متقارن قرار گرفته باشد)، رند پله ای از اول و از آخر (شماره‌هایی هستند که دست کم 4 رقم آن‌ها در ابتدا یا انتهای خط افزایش یا کاهش پلکانی داشته باشد)، رند تاریخ تولدی (شماره‌هایی هستند که 4 رقم آخر آن‌ها به صورت یک سال شمسی است)، رند ترتیبی از اول یا از آخر (شماره‌هایی هستند که دست کم 3 رقم از آن‌ها در ابتدا یا انتهای خط به صورت مرتب و پشت سرهم باشد)، غیره تقسیم‌بندی نمود.

4 1024x569 1

شماره‌های تلفن اختصاصی استانی و کد تهران

در آذر ماه سال 1390 طرح هم‌کدسازی خطوط تلفن ثابت شروع شد و پس از 3 سال به پایان رسید. پس از اجرای این طرح به جای اینکه هر شهرستان دارای کد و پیش شماره اختصاصی باشد، هر استان دارای یک پیش شماره راه دور می‌باشد. پیش شماره و شماره تلفن اختصاصی کد تهران شماره 021 می‌باشد.

شماره‌های تلفن اختصاصی 4 رقمی یکی از جذاب‌ترین شماره تلفن‌ها برای انواع کسب و کار می‌باشد. خطوط 4 رقمی شماره تلفن اختصاصی استانی معمولا با 17 و 18 شروع می‌شوند. برای شماره‌گیری این شماره‌ها نیاز به گرفتن کد استان نمی‌باشد. قیمت این نوع خط تلفن‌ها بیشتر به صورت مناقصه است و گاهی حتی تا چند صد میلیون تومان هم می‌رسد.

پیش شماره‌های تهران بر اساس مناطق متفاوت می‌باشد. به طور مثال پیش شماره منطقه یک تهران شماره 2 است. شماره‌ و خط‌های هوشمند و سیپ ترانک و خط voip با سرشماره 9 شروع می‌شوند. خطوط سیپ ترانک کاربردی شبیه خطوط تلفن ثابت دارند. این خطوط از فناوری تماس بر بستر شبکه اینترنت استفاده می‌کنند. خطوط سرشماره 9 و 2 برخلاف خطوط voip نیازی به وصل بودن به اینترنت ندارند.

4 1 1024x569 1

شماره‌های تلفن اختصاصی کد کشوری

خطوط‌ تلفن‌ ملی و شماره‌های تلفن اختصاصی کد کشوری در ایران بسیار وجود دارد و تعداد شماره‌های متفاوتی نیز دارد. از شماره‌های 3 رقمی گرفته تا 8 رقمی که بسیار رایج می‌باشند.

شماره‌های 4 رقمی، خطوط تلفن بسیار رند و مختصری هستند که نحوه شماره‌گیری آن‌ها در سرتاسر کشور با تلفن همراه و تلفن ثابت به یک صورت بوده و بدون گرفتن کد استان باید آن‌ها را شماره‌گیری کرد. این شماره تلفن‌ها به دو نوع ملی و استانی تقسیم می‌گردند. شماره‌های 4 رقمی در سطح ملی بسیار محدود هستند و بیشتر با پیش شماره 14، 15 و 16 شروع می‌شوند. مرجع واگذاری این شماره‌ها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور است. یک نکته حائز اهمیت دیگر درمورد این شماره تلفن‌ها این است که این شماره‌ها قابلیت اجاره یکساله یا چند ساله را نیز دارند و حتماً نیاز به خریداری آن‌ها نیست.

شماره‌ تلفن اختصاصی کد کشوری 3 رقمی به علت سهولت در یادگیری و حفظ، اصولاً به عنوان شماره‌های اضطراری شناخته می‌شوند. نمونه از این شماره تلفن‌ها با رقم اول 11،12،13 و 19 شروع می‌شوند. بیشتر واگذاری این خطوط به صورت خدمات عام‌المنفعه دولتی است و قیمت آن‌ها بسته به شرایط متفاوت می‌باشد ولی معمولاً به صورت رایگان واگذار می‌شوند.

برای ارسال پیام صوتی از چه برنامه ای استفاده کنیم؟

امروزه توسعه کسب و کارها در گرو معرفی درست محصولات و خدمات به مشتریان بالفعل و بالقوه است. تبلیغات نقش تعیین کننده­ای در این رابطه داشته و می­تواند زمینه ساز موفقیت صاحبان مشاغل گردد. شیوه‌­های متفاوتی برای ایجاد ارتباط با مشتری وجود دارد که ارسال پیام صوتی یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در دسترس است.

استفاده از این پنل باعث ایجاد تمایز در بین رقبا شده و انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطبان، با سرعت و دقت بیشتر انجام می­‌شود. واضح است که اثرات تبلیغات صوتی عمیق­تر از ارسال متن است. روش­‌های مختلفی برای استفاده از این قابلیت وجود دارد. در ادامه این روش تشریح می­‌گردد.

از برنامه­ ارسال پیام صوتی چه زمان­‌هایی استفاده می‌­شود؟

ارسال پیام صوتی برای دستیابی به اهداف گوناگونی صورت می­‌گیرد. گاهی لازم است یک پیام واحد به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال گردد و با استفاده از این روش به صورت انبوه، اهداف مشخص شده محقق گردد. برای ارسال یک طرفه و به صورت انبوه، ابتدا باید فایل صوتی مورد نظر تهیه شود و در مرحله بعد با مخاطبان تماس تلفنی برقرار شده و فایل فوق الذکر برای آنان پخش ­شود.

همچنین ممکن است هدف از ارسال پیام صوتی، راه اندازی نظرسنجی صوتی و یا برگزاری یک مسابقه باشد که اصطلاحا به این گونه پیام­‌ها، پیام صوتی معاملی اطلاق می­‌گردد. در این روش ارسال صوت، مخاطبان می‌­توانند پس از شنیدن پیام صوتی ضبط شده، به عنوان مثال کلید ستاره را وارد نموده و به درختواره مخصوصی که در سرشماره فعال است، وارد شوند.

روش دیگری که در دسترس قرار دارد، Allert Call Missed یا سرویس ثبت تماس از دست رفته است. این روش برای Back Call کردن تماس­‌های از دست رفته و یا در زمان رای­‌گیری مورد استفاده قرار می­‌گیرد و مخاطبان برای شرکت در فرآیند رای­‌گیری تنها با سرشماره ارائه شده، تماس برقرار می­‌کنند و بدون اینکه به این تماس پاسخی داده شود، رای فرد ثبت خواهد گردید.

ارسال پیام صوتی یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی است.

طرز کار نرم افزار ارسال پیام صوتی به چه صورتی است؟

فرآیند و نحوه عملکرد نرم افزار ارسال پیام صوتی به این صورت است که، نرم افزار از یک دفترچه تلفن برخوردار است که شماره‌­ها در آن گروه­‌بندی شده­‌اند. این دفترچه حاوی تعداد زیادی از شماره تلفن­‌های مخاطبان گروه هدف است که قابلیت انتخاب شماره خاصی را برای کاربر فراهم نموده است. همچنین با استفاده از نرم افزار ارسال پیام می­‌توان پیام خاصی را برای تعداد محدودی از مخاطبان ارسال نمود. به عنوان مثال بازه شماره تلفن­‌هایی که بین دو شماره مشخص قرار دارند، انتخاب شده و پیام صوتی آماده شده برای این گروه ارسال می‌­شود. حتی می­توان پیام را برای افرادی که در یک محدوده خاص قرار دارند ارسال نمود.

روش ارسال پیام صوتی به این صورت خواهد بود که، نرم افزار به ترتیب با تمام شماره­‌های گزینش شده تماس برقرار نموده و پیام صوتی را برای استفاده مخاطب، پخش می­‌کند. چنانچه در زمان برقراری تماس مخاطبی پاسخگو نبوده و یا مشغول مکالمه باشد، شماره وی در لیستی تحت عنوان تماس­‌های ناموفق یادداشت و ذخیره می­‌شود. پس از اتمام پروسه فعالیت نرم افزار، کاربر می‌­تواند درخواست تماس مجدد با شماره های ذخیره شده در لیست تماس ناموفق را داشته باشد و یا اینکه انجام فعالیت نرم افزار را خاتمه دهد.

با تفاوت انواع شماره‌های تلفن اختصاصی در ارسال پیام صوتی آشنا شوید.

مزایای استفاده از این روش چیست؟

استفاده از پیام صوتی مزایای زیر را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

  • امکان دسترسی به شماره‌­های بلک لیست را فراهم می­‌نماید.
  • پیام به درستی به مخاطب مخابره می­‌شود و مورد سوء‌تعبیر واقع نمی‌­شود.
  • هزینه ارسال پیام و برقراری ارتباط با مخاطب در حد قابل قبول می‌­باشد.

پیام صوتی احساس مورد نیاز را به همراه پیام مخابره می­‌کند.

مزایای به کارگیری پنلIVR و پیام صوتی در کسب و کارها

تلفن گویا چیست؟

پنلIVR به کارایی خاصی برای پاسخگویی در انواع تلفن‌ها گفته می‌شود. به تعبیر دیگر تلفن گویا در حقیقت منشی مجازی برای دفتر یا سازمان کاری شما محسوب می‌شود. تلفن گویا قابلیت 24 ساعتۀ پاسخگویی داشته و برای بسیاری از ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان بعد از پیشرفت و دگرگونی سیستم‌های هوشمند در سال‌های اخیر پنلIVR توانسته به این سیستم خدماتی رنگی نو ببخشد و نیازهای بیشتری از افراد را به وسیلۀ سیستم‌های پیشرفتۀ این پنل برطرف کند.

تعریف تلفن گویا

برای آن که با تلفن گویا بیشتر آشنا شویم باید اهمیت استفاده از این تکنولوژی نه چندان نوین در نظر داشته باشیم. در بسیاری از موارد سازمان‌ها و نهادهای گوناگونی سعی می‌کنند برای سیستم‌های کاری خود، تعریف مشخصی از استاندارد پاسخگویی به ارباب رجوع را تعیین کنند. به طور حتم یکی از مهم ترین بخش‌های این استانداردها را می‌توان پاسخگویی به موقع و رسیدگی به درخواست‌های افراد در نظر گرفت. نکتۀ حائز اهمیت دیگر در این گونه موارد حالتی استاندارد در زمینه پاسخگو بودن است.

چرا که در بسیاری از مواقع ممکن است فرد پاسخگو تمامی اطلاعات لازم را نتواند به درستی و باکیفیتی یکسان به فرد مراجعه کننده انتقال  دهد. در چنین شرایطی اهمیت استفاده از این دسته از دستگاه‌ها بیشتر از گذشته روشن می‌شود.

با وجود دگرگونی‌های زیادی که در روند تکنولوژی روی داده، دیگر پاسخگویی به موارد ثابت نیازی به افرادی حقیقی ندارد. شکل توسعۀ روند کاری می‌تواند به وسیلۀ امکاناتی که در سال‌های اخیر ایجاد شده انجام شود. برای مثال دیگر برای یک دفتر کاری یا سازمان، نیازی به منشی‌ حقیقی برای پاسخگویی به پرسش‌های ثابت وجود ندارد. کافیست از تلفن‌های گویا یا سیستم‌های جدید هوشمند پنلIVR استفاده شود.

این سیستم‌ها در سال‌های اخیر باعث ایجاد روندی مناسب برای بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای کاری شده و بخش بزرگی از نیروهای انسانی را به خدماتی پویا تر ترغیب کرده است. امروزه از این پنل‌های هوشمند بیشتر از مدل فرد حقیقی استفاده می‌شود.

2 1 1 1024x569 1

از امتیازهای پنلIVR و پیام‌ صوتی:

  • کاهش هزینه‌های عمومی کسب وکار
  • در دسترس بودن 24 ساعته
  • تسریع پاسخگویی به مشتری و رسیدگی مناسب
  • تعیین دیالوگ مشخص برای در نظر داشتن استانداردی اصلی برای کاسب وکار
  • شیوۀ نوین بررسی کاری
  • ضبط تماس‌ و کنترل آن
  • دسترسی راحت تر مخاطب به بخش مورد نظر
  • امکان تعریف منوی پاسخگویی مشخص
  • تغییر زبان به حالت دلخواه
  • دریافت تماس‌های نامحدود و رایگان
  • قابلیت تعریف ساعت‌های کاری مشخص
  • سامانۀ انتظار با تنظیمات پیشرفته
  • قابلیت مدیریت مناسب زمانی برای تحویل صندوق صوتی
  • انجام نظرسنجی صوتی انبوه تلفنی

پنلIVR و پیام صوتی:

شاید با بسیاری از تولید کنندگان محتوا به دلایلی متفاوت سر و کار داشته باشید. گوش کردن یک کتاب صوتی، شنیدن لطیفه، حل معما، قرأئت قرآن و بسیاری موارد دیگر که مخاطبان این دسته از محتواها از طریق تلفن‌های همراه یا ثابت از این امکانات استفاده می‌کنند. تمامی این محتواها در نهایت به صورت صوتی بوده و از طریق سیستمی هوشمند به نام پنلIVR  پشتیبانی می‌شوند. این پنل در سال‌های اخیر توانسته به کسب و کارهای مهمی رونق ببخشد و شیوه‌ای نوین از درآمد زایی را ایجاد کند. این سیستم موجب می‌شود تا مخاطب بتواند از محتواهای صوتی شرکت یا سازمان مربوطه استفاده کرده و مبلغی از مخاطب بابت دریافت این خدمات کسر می‌شود.

با تفاوت انواع شماره‌های تلفن اختصاصی در ارسال پیام صوتی آشنا شوید.

از دیگر امکانات پنلIVR می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارسال انبوهی از پیام‌های صوتی به افراد گوناگون.
  • ارسال پیام‌های کمپینی و تبلیغاتی
  • سرویس ثبت و شناسایی تماس از دست رفته
  • کنترل تماس‌ها و ذخیره سازی آن‌ها
  • فراخوانی وب سرویس
  • قابلیت انتقال تماس به گوشی همراه و ثابت
  • انتقال تماس به مخاطب خاص

شما با دانستن موارد گفته شده در این مقاله می‌توانید به پرسشی مانند: پنل IVR چیست؟ به راحتی پاسخ داده و امتیازهای استفاده از آن را برای هرفردی توضیح دهید.

چطور می شود با پیامک صوتی یک نظرسنجی صوتی انبوه را انجام داد؟

برای سنجش طرز فکر مخاطبان در رابطه با یک موضوع خاص، از نظرسنجی استفاده می­شود. سیستم نظرسنجی صوتی با اهداف متفاوتی راه اندازی می­شود که برخی از آنها عبارتند از سنجش میزان رضایت مشتری از نحوه پاسخگویی اپراتور بعد از اتمام تماس، سنجش رای و نظر مخاطب در رابطه با یک موضوع خاص که مورد نظر کارفرما است، هپی کال در رابطه با سرویس خدمات پشتیبانی و… .

دو نوع سیستم نظرسنجی صوتی در دسترس صاحبان مشاغل و کاربران قرار دارد. نوع اول مربوط به مخاطبی است که با مجموعه مورد نظر تماس گرفته است و نوع دوم حالتی است که مخاطب تماسی با مجموعه هدف برقرار ننموده است و سیستم نظرسنجی با یک سیستم تماس گیرنده خودکار همراه شده و با مخاطب تماس برقرار نموده است. در این سیستم، مخاطب در معرض فایل صوتی آماده شده قرار گرفته و از اهداف نظرسنجی آگاهی خواهد یافت. در مرحله بعد فرد وارد درختواره شده و با انتخاب کلید مورد نظر، رای خود را ثبت خواهد نمود.

1 1 1024x569 1

اهمیت سامانه نظرسنجی تلفنی در پنل صوتی

امروزه استفاده از نظرسنجی صوتی با پیامک صوتی بسیار متداول و مرسوم شده است زیرا نتایج حاصل از این نظر سنجی کمک شایان توجهی به مدیریت خواهد نمود و مدیران می­توان بازخورد دقیقی از خدمات ارائه شونده توسط مجموعه خود از مشتریان دریافت نمایند. چنانچه مجموعه­ای از سیستم نظرسنجی پس از اتمام تماس استفاده نموده و میزان رضایت مخاطبان را از نحوه پاسخگویی اپراتور ثبت نماید، مدیریت می­توان از عملکرد پرسنل خود آگاهی یافته و در صورت وجود نقصان در جهت بر طرف نموده آن اقدام نماید.

همچنین می­توان از سیستم نظرسنجی صوتی، برای ثبت آرا مشتریان در رابطه با مواردی که از قبل مشخص شده‌­اند نیز استفاده نمود و میزان رضایت یا ناراضی بودن مخاطبان را از محصول و یا خدمتی خاص تخمین زد. با توجه به وجود رقابت تجاری بین کسب و کارها، استفاده از نظرسنجی­‌های تلفنی بسیار ضروری است و می­توان آن را به نوعی مزیت تجاری در نظر گرفت. کوتاهی نمودن در سنجش میزان رضایت مشتریان، اثرات زیان باری برای کسب و کارها در پی خواهد داشت.

مزایای نرم افزار نظرسنجی صوتی

استفاده از نرم افزار نظرسنجی مزایای زیر را برای کسب و کارها به همراه دارد:

  • کیفیت پاسخگویی به سوالات مخاطبان از طریق کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود کمبود و نارضایتی در این رابطه، مسئله از سمت مدیران پیگیری می­شود.
  • کیفیت خدمات ارائه شده به مخاطبان از نظر مشتریان ارزیابی می­گردد و مسائل عنوان شده از جانب مشتریان مورد توجه قرار می­گیرد.
  • راندمان پرسنل براساس میزان رضایت مندی مشتریان و دریافت پاداش متناظر با آن افزایش می­یابد.
  • امکان دسترسی مدیران به بازخورد لحظه ای مشتریان از کیفیت خدمات مجموعه و یا محصولات ارائه شده

1 1024x569 1

نحوه عملکرد سیستم‌های نظرسنجی تلفنی

برای راه اندازی یک سیستم نظرسنجی صوتی به صورت انبوه نیاز به یک دفترچه تلفن که در برگیرنده شماره های تلفن اختصاصی مخاطبان است، می­باشد. همچنین پیام صوتی که باید به مخاطب منتقل شود نیز باید ضبط و آماده شود. می­توان در کل ساعات شبانه روز ارسال پیام صوتی را فعال نمود و یا بازه زمانی خاصی را برای این امر در نظر گرفت. مخاطبان پس از وصل تماس برقرار شده با تلفن خود، وارد پروسه نظرسنجی خواهند شد و به سوالات طرح شده پاسخ خواهند گفت.

چنانچه شماره مخاطبی پاسخگو به تماس نباشد و یا مخاطب مشغول گفتگو باشد و تماس بین سیستم نظرسنجی و شماره مربوطه برقرار نشود، شماره در لیست تماس ناموفق ثبت می­شود و در صورت تمایل کاربر برقراری تماس به زمان دیگری موکول می­‌شود.

 هزینه ارسال پیامک صوتی تلیرکو | تعرفه ارسال پیامک صوتی در ایران

هزینه ارسال پیامک صوتی که جز ابزارهای تبلیغاتی ارزان قیمت اما موثر محسوب می‌شود.برای اطلاع از تعرفه ارسال پیامک صوتی به جدول قیمت ها در صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

پیامک صوتی چیست و چگونه کار می‌کند؟

سامانه ارسال پیامک صوتی را می‌توان مشابه پنل پیامک تعریف کرد که یک فایل صوتی  به جای متن به گروهی از مخاطبان ارسال می‌کند. شماره مخاطب در این سامانه هم می تواند شماره موبایل و هم شماره ثابت باشد.

اینکه چه پیامی با چه لحنی به مخاطب ارسال شود، کاملا بستگی به پرسونای شما دارد. پیام می تواند رسمی باشد با آهنگ پس زمینه یا غیررسمی یا حتی دوستانه

5 1024x569 1

ارسال پیامک صوتی به تلفن‌های ثابت

این احتمال وجود دارد که بانک شماره‌های تماس مخاطبان شما، خط ثابت باشد نه موبایل؛ با سامانه ارسال پیامک صوتی تلیرکو این امکان برای شما وجود دارد پیام خود را به خطوط ثابت نیز ارسال کنید و با این کار تعداد مخاطبان شما افزایش می‌یابد.

ارسال پیامک صوتی با سامانه ارسال پیامک صوتی تلیرکو فقط به شماره‌های مشتریان خودتان  به راحتی قابل اجراست و این نکته حائز اهمیت است که شماره‌های تکراری به صورت اتوماتیک از سیستم حذف می‌گردند.

ارسال پیامک صوتی به شماره‌های تلفن همراه

یکی از روش‌های تبلیغات، ارسال پیام به مخاطبان در یک منطقه خاص است. اما از آنجاکه این روش در بسیاری از مواقع منجر به ایجاد مزاحمت می‌شود، با سامانه پیامک صوتی تلیرکو تنها می‌توانید به شماره موبایل مخاطبان  خود، پیام خود را ارسال کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که بسیار حرفه‌ای تر خواهد بود چنانچه موقع گرفتن شماره تلفن از مشتریانتان، از آن‌ها اجازه ارسال پیام‌ چه به صورت صوتی یا متنی را بگیرید. بازدهی استفاده از این ابزار تبلیغاتی با این کار افزایش چشمگیرتری خواهد داشت.

بررسی و تحلیل آمارها ونمودارها

در سیستم ارسال پیامک صوتی تلیرکو، این امکان وجود دارد که پس از هر بار ارسال، وضعیت عکس‌العمل مخاطبان را در برابر ارسال پیامک صوتی مورد بررسی قرار دهید. مثلا اینکه چنددرصد از افراد تا چه زمانی از پیام را گوش داده اند. اگر تعداد قابل توجهی از افراد تا آخر پیام را شنیده باشند، این خود نشاندهنده این امر است که از دریافت پیام راضی بوده اند.

امکانات سامانه ارسال پیامک صوتی.

  • ارسال OTP صوتی (رمزهای یک بار مصرف از طریق فراخوانی API های پارسیپ به صورت تماس صوتی برای مشتریان شما ارسال می گردد)
  • طراحی درختواره تماس های ورودی (طراحی با انواع گره های موجود در پنل پارسیپ)
  • استفاده از گره های صندوق پیشنهادات و صدای مشتری
  • امکان فراخوانی وب سرویس های مختلف در گره های درختواره
  • سفارشی سازی فایل های صوتی درختواره
  • گزارش کامل از تماس های ورودی
  • گزارش گیری کامل از تراکنش های مالی
  • ارسال پیام صوتی (فقط به مخاطبین خود با ظرفیت 2000 کانال تماس همزمان) 

چطور سرویس ارسال پیامک صوتی را تهیه کنم؟

مراحل دریافت خدمات

01

ثبت نام

  1. ثبت نام اولیه در سامانه my.vpayam.ir

02

انتخاب

  1. انتخاب خط اختصاصی و تعداد کانال های ورودی

03

پرداخت و عقد قرارداد

  1. پرداخت هزینه اشتراک و خدمات انتخاب شده
    – عقد قراداد و ارسال فاکتور

04

بهره برداری

  1. بهره برداری از خدمات پلتفرم