Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.

بازاریابی صوتی چیست؟ نقش صوت در بازاریابی مدرن

بازاریابی صوتی چیست؟ نقش صوت در بازاریابی مدرن

بازاریابی صوتی چیست؟ نقش صوت در بازاریابی مدرن

مقدمه 

آیا می دانید بازاریابی صوتی چیست؟ جهان هر روز در حال گسترش و توسعه است. کسب و کارها روز به روز شکل و شمایل جدید تری به خود گرفته و ابزارهای کاربردی، به روزتر و توسعه یافته تر می شوند. در این میان، مشغله های مختلفی که پیشرفت تکنولوژی برای انسان ها ایجاد کرده، باعث شده تا ابزارهای قدیمی از کار افتاده شوند. از جمله این ابزارها، تبلیغات تصویری و متنی است. امروزه دیگر کمتر کسی به تبلیغات تصویری و متنی توجه می ‌کند و این تبلیغات جای خود را به بازاریابی صوتی داده‌ اند. دلیل آن هم بسیار ساده است؛ چرا که افراد زمان کافی برای توجه به تبلیغات متنی و تصویری را نداشته و از طرفی با ابزارهای به روز و فناوری‌ های پیشرفته، ارتباط بهتری می‌ گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی پاسخ سوال بازاریابی صوتی چیست بپردازیم.

بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی شکل جدیدی از تبلیغات است.

بازاریابی صوتی چیست؟

بازاریابی صوتی نوعی استراتژی و تاکتیک تبلیغاتی مدرن است، که در آن از صداهای ضبط شده به منظور انتقال محتوای تبلیغاتی و مرتبط با کسب و کار استفاده می شود. امروزه صوت نقش پررنگ تری در میان افراد پیدا کرده و سادگی استفاده از آن باعث شده تا افراد استقبال بسیاری از محتواهای صوتی داشته باشند. برای مثال، در هنگام رانندگی طبیعتا شخص نمی تواند به صفحه تلفن همراه خود نگاه کرده و متنی را بخواند؛ لذا در اینجا نسخه صوتی آن متن و محتوا بسیار کارآمد بوده و برای شخص مفید است. احتمالا تا به اینجا کم و بیش با پاسخ سوال بازاریابی صوتی چیست آشنا شده اید.

در بسیاری از مواقع دیگر نیز، افراد به دلیل مشغله کاری و درگیر بودن با کار خود، امکان مطالعه متون و یا نگاه کردن تصاویر را ندارند. برای همین بازاریابی صوتی به راحتی جای خود را در دل مخاطبین باز کرده است. این ابزار نه تنها برای مخاطبین، بلکه برای کسب و کارها نیز بسیار مفید و کاربردی بوده است؛ چرا که هزینه کمتری نسبت به تبلیغات دیگر در بر داشته و از طرفی تأثیرگذاری بیشتری دارد. هر چه باشد، از گذشته نیز گفته شده که تنها صداست که می ماند. به علاوه، این ابزار تبلیغاتی انواع مختلفی داشته و حق انتخاب بسیاری در اختیار کاربر قرار می دهد. تا به اینجا با پاسخ بازاریابی صوتی چیست آشنا شدید؛ اما بیایید به مزایای آن بپردازیم.

فایده ها ی بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی مزایای بسیاری دارد.

چرا باید از بازاریابی صوتی استفاده کنیم؟

لازم به تکرار است که بگوییم کمبود زمان و حوصله در مردم جامعه امروزی، منجر به این شده که آن ها تمایلی به مطالعه تبلیغات متنی و یا تصویری نداشته باشند. از طرفی امروزه بیشتر افراد در تلفن ‌های همراه خود، سامانه ‌های پیامک تبلیغاتی و انواع دیگر این ابزارها را مسدود کرده و به عنوان اسپم شناسایی می کنند. همین امر باعث می شود تا بسیاری از افراد، تبلیغات کسب و کارها را اصلاً نبینند. اما در اینجا، نقش بازاریابی صوتی چیست؟ چنین موردی در بازاریابی صوتی وجود ندارد. دلیل آن هم نو بودن و کاربردی بودن این ابزار و البته امکان شخصی سازی ارسال پیام های صوتی آن برای افراد مشخص مورد نظر شما، می باشد.

در ضمن با استفاده پیام های صوتی، می توانید تبلیغات خود را برای تلفن‌ های ثابت نیز ارسال کنید. شاید با خود فکر کنید که ارسال تبلیغات برای تلفن های ثابت چه فایده ای دارد و در توسعه کسب وکار در این بخش، نقش بازاریابی صوتی چیست؟ تصور کنید که کسب و کار شما به شکلی است که تنها به شرکت‌ های مختلف خدمات ارائه می دهد.

بازاریابی صوتی مقرون به صرفه است.

بازاریابی صوتی بسیار بهینه و مقرون به صرفه است.

طبیعتاً این شرکت ها از شماره تلفن های ثابت برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. به همین دلیل شما می توانید با راه اندازی یک سیستم بازاریابی صوتی، به راحتی به این شرکت‌ های کوچک و بزرگ و مراکز مختلف، دسترسی داشته و تبلیغات خود را به آن ها ارائه دهید. لازم به ذکر است که  پیام‌های صوتی، تنها به منظور تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته و شما می توانید این سیستم را برای بخش پشتیبانی کسب و کار خود نیز تنظیم کنید. از سوال نقش بازاریابی صوتی چیست و مزایای تجاری بسیار بازاریابی صوتی که بگذریم، تحقیقات روانشناسی نیز نشان می دهند که صوت همواره تاثیر بسیاری بر روی افراد داشته و راحت تر باعث برقراری ارتباط با آن ها شده و آن ها را قانع به ارتباط گیری با شما می کند.

جمع بندی 

تا به اینجا سعی شد به صورت خلاصه به سوال بازاریابی صوتی چیست، پرداخته شود. بازاریابی صوتی یکی از جدیدترین روش های تبلیغاتی به شمار می رود. با استفاده از این روش، شما می توانید به راحتی در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده و به شکلی ساده تر با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. با  ضبط صداهای مختلف از محتوای تبلیغاتی خودتان، می ‌توانید دغدغه طراحی تصاویر و محتواهای جذاب و لوگوهای مختلف را برطرف کرده و در هر شرایط و مکانی مخاطب را از تبلیغات خود آگاه کنید. برای آشنایی بیشتر با سوال بازاریابی صوتی چیست، می توانید به دیگر مقالات سایت نیز مراجعه کنید.

Share this story:

Write a comment